به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین؛ گالری نگاه عصر روز پنج شنبه 18 اردیبهشت ماه روز شلوغی را تجربه کرد روزی که از شاعر، نویسنده و نقاش همه آمده بودند تا ببینند یک گروه نقاش چگونه مجموعه داستانی را دست مایه اصلی یک نمایشگاه نقاشی کرده اند.

این نمایشگاه با مدیریت هنری مونا خوش‌اقبال و ایده‌پردازی احسان فُکا و با حضور حجت امانی، سعید احمدزاده، محمدرضا توکلی‌راد، فرشاد رضایی، شقایق شجائیان، هنگامه عابدین، زینب موحد، هومن نصیری، سارا نیروبخش و با همراهی موسیقی آنکیدو دارش در گالری نگاه برپا شد.

در این نمایشگاه 19 نقاشی بر روی دیوار رفت ، نقاشی هایی که هر یک حال و هوای خودشان را داشتند و به نوعی هر هنرمند به شیوه و تکنیک خود برداشت خود را از داستان های این مجموعه نقاشی کرده بود.

جواد عاطفه در مقدمه این نمایشگاه نوشته است؛"این یک اتفاق است. هم‌زیستی کلمه و رنگ، یک اتفاق است. اتفاقی مهم و یگانه در امروز که می‌تواند آغازی باشد بر حرکت‌های نو و بدیع فردا. ذهن نقاش و نویسنده در یک نقطه به هم رسیده و یکی شده، جهانی دیگرگون را می‌آفریند. هنرمند نقاش در پی کشف خیال به کلمه رسیده‌ی نویسنده، خیالش را رنگ روی رنگ پرواز می‌دهد، و کاشف ذهن و جان نویسنده می‌شود.

داستانی در ناکجای ذهن نویسنده شکل می‌گیرد و به مدد کلمه روی کاغذ ثبت می‌شود. و هنرمند نقاش داستانی دیگر را می‌خواند و داستان خودش را روی بوم نقش می‌کند. و در نهایت، مخاطب داستان سومی را روی بوم می‌بیند. و این به معنای تصویرگری داستان‌ها نیست، که این نقش‌ها همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، از پی کشف بُن‌مایه‌ی داستان‌ها نقش شده‌اند. و ماحصل یکی شدن منِ نقاش و منِ‌ نویسنده، نقایش را معنا می‌دهد. و معنای کلام بامداد شاعر را معنا می‌کند: ما نگفتیم، تو تصویرش کن!"

مجموعه داستان "دیوارهای بلند گورستان شهر ما" با 13 داستان کوتاه، دارای فضایی متأثر از مرگ و درباره‌ مرگ است. مرگی رنگی، متفاوت و خاص. مرده‌ها و زنده‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند و روزگار می‌گذرانند و در روزمرگی به مرگ می‌رسند و می‌میرند. مرگ هایی که در این مجموعه داستان تجربه می کنیم سیاه نیستند؛ بلکه به نوعی زندگی هستند. این نمایشگاه با هدف پیوند عمیق تر میان اهالی ادبیات، هنرهای تجسمی و موسیقی برپا شده است.

پیش‌تر از این نمایشگاه، بر اساس این مجموعه داستان؛ داستان "شب گرگ، یا این جاده لعنتی کی تمام می‌شود" و فیلم نیمه بلند "جاده مسدود است" به کارگردانی وحید حاجیلویی ساخته شده است که تاکنون 14 جایزه‌ داخلی و بین‌المللی را از آن خود کرده است. و همچنین بر اساس داستان "آن مرد در باران آمد" هم یک انیمیشن 8 دقیقه‌ای در پاریس، توسط انیماتور جوان کوروش آتلی ساخته شده است.

نمایشگاه "نقایش" تا 30 اردیبهشت ماه در گالری نگاه به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، انتهای کوچه گلزار، شماره 32 برپاست وعلاقمندان در ایام نمایشگاه از ساعت 17 تا 21 می توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/320