امیررضا طلاچیان فیلمنامه‌نویس در گفت و گو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ در خصوص سریال "جاده قدیم" گفت: در ابتدا قرار بود این سریال در سیزده قسمت برای ایام نوروز ساخته شود که به دلایلی این اتفاق نیفتاد و قرار شد برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شود.

طلاچیان ادامه داد: قبلاً هم با امید سهرابی به این نتیجه رسیده بودیم که حیف است این قصه‌ی پرکشش فقط در سیزده قسمت روایت شود، برای همین بلافاصله بعد از تغییر زمان پخش، قصه را برای بیست و شش قسمت و مناسب پخش در ماه رمضان طراحی کردیم. قصه‌ی این مجموعه تلویزیونی در خصوص آدم‌هایی است که از شهرستان به تهران مهاجرت می‌کنند و ناخواسته درگیر ماجراهایی می‌­شوند که آنها را به شناخت جدیدی از خود و اطرافیان‌شان می‌رساند.

طلاچیان در خصوص این مساله که سریال‌های مناسبتی باید با حال و هوای شب­‌های ماه رمضان هم‌خوانی داشته باشند گفت: قطعاً این سریال با حال و هوای شب‌های ماه رمضان هم‌خوانی دارد اما نه به صورت کلیشه‌های رایج. ما در این قصه سعی کرده‌ایم به روابط میان آدم‌ها بپردازیم و زندگی واقعی و روزمره‌ی آنها را نمایش دهیم. در این بین مضامین اخلاقی‌ای که این روزها لابه‌لای همین روزمرگی‌ها گم شده یا کم‌کم فراموش شده‌اند، از سایه بیرون می‌آیند و گره‌گشای ماجراهای شخصیت‌های داستان می‌شوند. سرلوحه‌ی ما برای نگارش این داستان، توجه به اخلاقیات است و مضمونی که برای آن در نظر گرفته‌ایم توجه به "اخلاق فردی" و تأثیر آن در "اخلاق اجتماعی" است.

نویسنده سریال "جاده قدیم" در خصوص همکاری­اش با امید سهرابی گفت: من پیش از این نیز به عنوان نویسنده فعالیت می‌­کردم ولی از زمانی که با امید سهرابی آشنا شدم، او درام‌نویسی را به من آموخت و پس از آن به صورت حرفه‌ای به نویسندگی فیلمنامه و نمایشنامه روی آوردم. من و امید سهرابی از نظر دیدگاه و اخلاق حرفه‌ای با یکدیگر شباهت‌های بسیاری داریم و این تفاهم موجب همکاری ما بوده است. اولین ثمره‌ی این همکاری سریال "مهرآباد" بود که مجموعه تلویزیونی موفقی از آب درآمد. بعد از آن هم چند همکاری در زمینه‌ی فیلمنامه‌ی سینمایی، سریال و نمایشنامه داشتیم که فعلاً در نوبت تولید قرار دارند و برای همین "جاده قدیم" دومین همکاری به ثمر نشسته‌ی ما به شمار می‌آید. همکاری بعدی ما که پس از پایان نگارش "جاده قدیم" سراغ آن خواهیم رفت، ساخت اولین فیلم سینمایی امید سهرابی به نام "لاتاری" است که من هم به عنوان همکار و مشاور در کنار او حضور خواهم داشت.

سریال "جاده قدیم" به کارگردانی بهرام بهرامیان که محصول سیما فیلم است و با مشارکت شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تولید می‌شود، روز سی‌ام فروردین ماه 93 با حضور عباس گنجوی و عبدالله اسکندری در خیابان جمال‌آباد تهران کلید خورده است. این سریال روایت‌گر روزهای آغاز زندگی مشترک نعمت و زینت است که پس از عروسی‌‌شان همراه با یک گاو که جهیزیه زینت و تنها دارایی آنهاست به تهران می‌آیند. با گم شدن این گاو در بدو ورودشان به شهر، دردسرها آغاز می‌شود و...

حمیدرضا آذرنگ، شهرام حقیقت‌دوست، یکتا ناصر و حبیب دهقان‌نسب از بازیگران اصلی سریال هستند. از نکات قابل توجه در این سریال حضور عبدالله اسکندری به عنوان طراح گریم است. همچنین افشین احمدی، تصویربردار؛ امیر توسلی، آهنگساز؛ سیامک احصایی، طراحی صحنه؛ سحر شهامت، طراحی لباس؛ سینا گنجوی، تدوین و اسحاق خانزادی صداگذاری سریال "جاده قدیم" را به عهده دارند. دیگر عوامل سریال عبارتند از: مجری طرح: موسسه فرهنگی و هنری راز هنر پارسی، مدیر تولید: جعفر عروجی، صدابردار: امیر حاتمی، مدیر برنامه‌ریزی: سید روزبه سجادی، دستیار اول کارگردان: رضا کشاورز، منشی صحنه: آرزو نیک‌پور و عکاس: مهدیه لطیفی.

انتهای پیام/55