مهرداد فرید در گفت و گو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین در خصوص آخرین وضعیت ساخت فیلم تازه اش با عنوان "کوروش زنده است" گفت: مشکلات تامین بودجه ساخت این فیلم را متوقف کرده است. من تا به امروز همه فیلم هایی که ساختم در بخش خصوصی و در سینمای مستقل بوده و با بخش دولتی در سینمای ایران کار نکردم.

فرید ادامه داد: برای تامین هزینه های تولید این فیلم با نهادهای خصوصی در حال مذاکره هستم که هنوز نتیجه ای حاصل نشده است. این رکودی که در بخش اقتصادی به وجود آمده ، صرفا مربوط به سینمای ایران نبوده و فضای حاکم در کل کشور اسیر این ماجرا است.

کارگردان فیلم "بی تابی بیتا" گفت: کوروش زنده است قصه معاصر انسان امروز است و قصه فردی به نام کوروش را روایت می کند که در مسیر زندگی اش در شرایط سختی قرار می گیرد. در مورد این فیلمنامه این ایهام وجود دارد که اگر روزی کوروش کبیر زنده بود و شرایط امروز انسان معاصر را می دید چه واکنشی از خود نشان می داد.

فرید یاد آور شد: پروانه ساخت این فیلم را سال گذشته از سازمان سینمایی گرفته است.

کارگردان سینمای ایران گفت: به تازگی طرح سریالی برای شبکه نمایش خانگی را نوشته ام و قرار است به زودی این طرح را در قالب سریالی برای شبکه نمایش خانگی جلوی دوربین ببرم. برای ساخت این سریال از سوی چند شرکت در شبکه نمایش خانگی پیشنهاداتی شده که هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

آخرین ساخته مهرداد فرید "بی تابی بیتا" بود که حامد بهداد و الهه حصاری در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

انتهای پیام/55