فرید مرادی، سر ویراستار انتشارات نگاه به خبرنگار سرویس فرهنگ و ادبیات هنر آنلاین گفت: در سال 93 با 22 عنوان کتاب چاپ اول حضور پیدا کرده‌ایم که عمده آن در حوزه ادبیات است. او در پاسخ به سوال خبرنگار هنرآنلاین مبنی بر اینکه آیا این تعداد برای کتاب‌های چاپ اول کم نیست، گفت: آماده سازی کتاب برای انتشار، با این میزان گرانی کاغذ و قیمت‌های تمام شده برای ناشر آنچنان سخت هست که این رقم را رقمی مناسب قلمداد کنیم. اصولا در هر 120 تا 150 عنوان کتاب چیزی در حدود 40 درصد آن کتاب‌های تجدید چاپ شده است و اعداد بالاتر از این معمولا در گروه ناشران آموزشی میسر است و نه نشرهایی از این دست. او درباره وضعیت صدور مجوز در وزارت ارشاد نیز گفت: وضعیت ممیزی تا حدودی بهتر شده است و تلاش‌های مسئولان در این زمینه دیده می‌شود اما هنوز آثار این اقدامات مشخص نیست و نمود پیدا نکرده است. او ادامه داد: در حوزه داستان ایرانی نیز آنچنان تغییری شاهد نبودیم و متاسفانه سختگیری‌ها به شدت خود باقی است.

"سبز، بنفش و آبی"؛ "گفت و گوی مهدی مظفری ساوجی با سیمین بهبهانی"، "گوساله و دونده دو استقامت" اثر برنده جایزه نوبل 2012؛ "مویان "به ترجمه اصغر نوری، "با و بی تکلف" از اورهان پاموک به ترجمه عین ا... غریب و همین طور "بازی های خطرناک"اثر آغوز آتای از تازه‌های کتاب نشر نگاه است. همچنین کتاب‌های "شیخیه و بابیه" از مهدی نور محمدی و "کشتی پر اسرار" از علی باباچاهی از کتاب‌های چاپ اول انتشارات نگاه است.

بازدیدکنندگان از بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب در غرفه "نگاه" می‌توانند کتاب‌هایی از یدا... رویایی از جمله عبارت از چیست، هفتاد سنگ قبر و در جست‌و‌جوی آن لغت تنها را با تجدید چاپ جدید رویت کنند. مرادی در مورد استقبال بازدیدکنندگان اظهار داشت: شمار بازدیدکنندگان و خریداران این دوره از کتاب رضایت بخش بود و بنا بر آمار وزارت ارشاد بیشترین بازدیدکننده در سه روز نخست به غرفه "نگاه" آمده‌اند.

اما مرتضی زارعی، مدیر فروش نشر نظر گفت: شمار بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته کمتر شده است. او گفت: فروش ما در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب نسبت به سنوات گذشته کمتر بوده است. او درباره وضعیت ممیزی کتاب اظهار داشت: صدور مجوز کتاب در این دوره ساده تر از گذشته صورت می‌گیرد و به صورت نسبی می‌‌ توان گفت وضعیت بهتری پیدا کرده است. او درباره آمار کتاب های چاپ شده در این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: در این دوره 50 عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم که غالبا به صورت تجدید چاپ بوده است.

کتاب های "خر برفت و خر برفت و خر برفت" با نگاره‌هایی از نورالدین زرین کلک در 1500 نسخه، گزیده آثار ابراهیم حقوقی با عنوان" کتاب حقیقی "در 1600 نسخه،" پنجره رو به حیات "اثر عباس کیارستمی و "تاریخ مجسمه سازی ایران" اثر استاد پرویز تناولی با عنوان فرعی " از فرهاد کوه کن تا علی اکبر حجار" از کتاب‌های چاپ اول انتشارات نظر است.

بازدیدکنندگان در این غرفه از نمایشگاه کتاب می‌توانند از کتاب‌هایی همچون گزیده آثار احمد عالی، عکس‌های نصرا... کسراییان، نقاش مکتب قهوه خانه‌ای اثر حسن اسمعیل زاده، از ایوان خانه‌اشان فرار کرد(احمد رضا احمدی) با تصویرگری کریم نصر و آثاری از عباس کیارستمی بازدید کنند.