وحیدمحمدی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: عنوان این نمایشگاه "واریاسیون" است و واریاسیون فرمی در موسیقی است که اگر یک تم اصلی را در موسیقی درنظر بگیریم با تغییر دادن تم اصلی فرم های جدیدی در کنار آن شکل می گیرد و به ترتیب می توان این واریاسیون ها را نام گذاری کرد.

او افزود: در این نمایشگاه 10 اثر را در ابعاد 130 در 210 و 170 در 120 به نمایش گذاشته ام که این آثار از 5 تا 9 میلیون تومان قیمت گذاری شده که تاکنون 4 اثر از این مجموعه به فروش رسیده است.

این نقاش جوان درباره شروع فعالیت هنری اش گفت: من فعالیت هنری ام را با کاریکاتور و با گروه آرتان که توسط جمال رحمتی راه اندازی شده بود، آغاز کردم و پس از آن مدتی به صورت آماتور مجسمه سازی کردم و بعد به نقاشی روی آوردم و از سال 1380 به بعد که در رشته نقاشی تحصیل ام را آغاز کردم به شکل جدی نقاشی می کنم.

او افزود: در این مدت تجربیات زیادی هم در زمینه تکنیک و هم سبک کاری پشت سر گذاشته ام. من از زمانی که نقاشی را شروع کردم به آثار مسعود عرب شاهی، زنده رودی و بابک اطمینانی علاقمند شدم و یکی از مهم ترین دغدغه هایم در نقاشی آبستره بود، اما با این همه به نقاشی فیگوراتیو روی آوردم و از متریال های چون سیمان و بتن در آثارم استفاده کرده ام اما مدت هاست که با تکنیک رنگ روغن نقاشی آبستره می کنم.

این نقاشی که در آثار به نوعی تصویری آبستره از مناظر طبیعی را به مخاطب می دهد گفت: من در نقاشی های این مجموعه تلاش کرده ام که به نوعی مناظر طبیعی آبستره بسازم و مخاطب را با چالشی بزرگ روبرو کنم که آیا این منظره هست یانه؟ حالا مخاطب باید به من بگوید که چقدر در این زمینه موفق شده ام.

محمدی همچنین درباره برپایی نمایشگاه در خارج از کشور گفت: شاید بیشتر هم نسلان من علاقمند باشند که آثارشان را در گالری های خارجی به نمایش بگذارند؛ اما من علاقمند نیستم که چنین کنم و قصد دارم حداقل تا 10 سال دیگر به صورت حرفه ای در کشور خودم کار کنم و پس از آن آثارم را در نمایشگاه های در خارج از کشور به نمایش بگذارم.

او یادآور شد: پس از پایان این نمایشگاه قصد دارم که شیوه منظره سازی نقاشی هایی که با رنگ های سبز و آبی شده اند را ادامه بدهم و فکر می کنم این مجموعه همچنان برای کار کردن جا دارد.

وحید محمدی متولد 1361 زنجان و دانش آموخته نقاشی از دانشگاه شاهد است او تاکنون 8 نمایشگاه انفرادی برپا کرده است و از آغاز همکاری خود را به صورت حرفه ای با گالری آتبین پی گرفته است. او همچنین در 10 نمایشگاه گروهی نیز آثارش را به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه وحید محمدی تا 23 اردیبهشت ماه ادامه دارد. گالری آتبین در خیابان ولیعصر، جنوب چهاراه پارک وی، انتهای کوچه ترنج، کوچه خاکزاد شماره 42 واقع شده است.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/320