به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نمایش "دن کامیلو"؛ مهدی بجستانی بازیگر نقش مسیح نمایش "دن کامیلو" با ابراز خرسندی از حضور خود در این اثر نمایشی توضیح داد: مسیح یک شخصیت جهانی و شناخته شده است و تمامی انسان‌ها حس خوبی نسبت آن دارند ، زیرا این شخصیت مذهبی را به عنوان مظهر خوبی، نیکی و خیر می‌دانند و با آن به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند. در بسیاری از نقاط جهان و در فرهنگ های مختلف اسم مسیح به عنوان تعجب یا پناه بردن از شر به زبان می‌آید و او را عنوان منجی بشریت می‌نگرند. در این نمایش شخصیت مسیح ، هم به عنوان کاراکتر اصلی خود که بر صلیب شناخته می‌شود و هم نوعی وجدان دن کامیلو برای تماشاگر پدیدار می‌شود و این ندای درونی دن کامیلو است ظاهر می‌شود.

او گفت: این شخصیت به عنوان یک فرد جدی در مقابل دن کامیلو که یک کشیش خطاکار با کاراکتری طنز است توانسته است باعث ایجاد نوعی تضاد و چالش در نمایش شود و خوب می‌دانیم که از همین تضاد شخصیت این دو فرد است که طنز و کمدی نمایش تماشاگر را به خود جذب می‌کند و او لذت می‌برد.

بجستانی افزود: اگر یک کاراکتر خوب نوشته شده باشد می‌توان گفت که بخش زیادی از مسیر هموار شده است که باقی مانده آن نیز توسط تمرین شکل می‌گیرد. در این اثر نیز آقای نریمانی به خوبی از عهده نگارش کاراکتر‌ها برآمده اند و ما شاهد این هستیم که طنز این متن به خوبی خود را در اجرای نمایش نشان می‌دهد.

او در ادامه با توجه به استقبال خوب تماشاگران از نمایش "دن کامیلو" از روز ابتدایی اجرا گفت : نمایش "دن کامیلو" یک اثر نمایشی طنز سطح بالا است که تماشاگر به خوبی تفاوت آن را با نمایش‌های کمدی و طنز نازل متوجه می‌شود، دلیل چنین مساله ای این است که تماشاگر با یک پیش زمینه از اتفاقات واقعی زندگی و اجتماعی پای در سالن می‌گذارد و با بخش هایی از نمایش آن اتفاقات تصویر سازی می‌شود و این خود آغاز ارتباط موثر با تماشاگر است.

این تصریح کرد: بسیاری از عموم تماشاگران به خاطر حضور چهره های مشهور به دیدار این نمایش می‌آیند اما خب افراد بسیاری نیز هستند که از تماشاگران ثابت تئاتر هستند و به خاطر مسایل تکنیکی این نمایش و حضور هنرمندان با سابقه تئاتر و کارگردان اثر به دیدار نمایش ما می‌آیند . خلاصه بگویم همه مردم دن کامیلو رو دوست دارند.

نمایش "دن کامیلو" نوشته و کار کوروش نریمانی هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 20 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

انتهای پیام/32/