به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر؛ بر اساس اعلام این انجمن علاقه‌مندان و فعالان عرصه مطبوعات، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در حوزه تئاتر می‌توانند آثار خود را در بخش‌های گزارش، گفت‌وگو، یادداشت، نقد، مقاله، ترجمه و عکس به نشانی پستی این انجمن (تهران - صندوق پستی 164- 15615) و یا نشانی خانه تئاتر: تهران، خیابان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولیعصر، خیابان برادران مظفر جنوبی (صبای جنوبی)، جنب کوچه ماه، ساختمان آفتاب، طبقه اول، خانه تئاتر، روابط عمومی، آقای محمد بهرامی (از ساعت 9تا18 به استثنای روزهای پنج‌شنبه و جمعه) ارسال کنند.

علاق‌مندان باید حتما روی پاکت ارسالی خود عبارت "مربوط به مسابقه مطبوعاتی سال 93 انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر" را به همراه مشخصات و نشانی کامل محل سکونت ،ایمیل و تلفن‌های ثابت و همراه ذکر کنند.

طرح چند نکته نیز در خصوص مقررات این مسابقه ضروری به نظر می‌رسد:

1) مطالب ارسال‌شده از سوی همکارانی که در خبرگزاری‌ها فعال هستند باید حتما به امضا و تایید سردبیر یا دبیرگروه ادب و هنر رسیده و سند آن نیز به مطالب ارسالی ضمیمه شود.

2) مهلت ارسال آثار متقاضیان تا پایان خرداد 93 است و تمدید نخواهد شد.

3) آثار متقاضی شرکت در این مسابقه حتما باید در طول سال 92 منتشر شده و دارای امضا باشند.

4) آثاری که فاقد نام یا دارای نام مستعار باشند، مورد قبول این انجمن نیست.

5) حداکثر ارائه اثر متقاضیان شرکت در مسابقه، در هر بخش‌‌، تنها دو اثر و به انتخاب متقاضی خواهد بود؛ بدیهی است در صورت ارائه مطلب بیش از تعداد درخواستی، این حق برای دبیرخانه انجمن محفوظ است که به دلخواه دست به حذف مطالب بزند.

6) دبیرخانه این انجمن تنها اصل یا کپی مطلوب مطالب ارسالی را خواهد پذیرفت؛ بنابراین متقاضیان از ارسال نسخه کامل نشریات جدا خودداری فرمایند.

7) مطالب ارسالی متقاضیان به هیچ‌وجه بازپس داده نخواهد شد.

8) از ارسال صفحات اضافی غیر مرتبط با مطالب اصلی خوددرای فرمائید.

9) در صورت ارسال کپی آثار، حتما در قطع A3 (از کل صفحه) و با کیفیت مطلوب باشد.

10) انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر هیچ گونه مسئولیتی در قبال مالکیت حقوقی آثار ارسالی ندارد و مسئولیت آن بر عهده متقاضیان خواهد بود.

11) عکاسان محترم آثار خود را به دلخواه (رنگی یا سیاه و سفید) و در قطع 18× 13 (چاپ‌شده) به دبیرخانه انجمن ارسال کرده و از پشت‌نویسی و ذکر نام خود در پشت عکس‌ها جدا خودداری کنند. عکاسان ارجمند ‌توجه داشته باشند که عکس‌های ارسالی آنها حتما از اجراها و نمایش‌های روی صحنه رفته در سال 92 باشد. بدیهی است ارسال آثار از طریق پست الکترونیک یا ارائه CD مورد قبول نیست و تعداد عکس‌های ارسالی نیز نباید از پنج قطعه تجاوز ‌کند. ضمنا عکس‌های ترمیم شده و یا فتوشاپی مورد قبول نیست.

12) وبلاگ‌نویسان و فعالان فضای مجازی حوزه تئاتر نیز می‌توانند آثار سال 92 خود را در هر یک از بخش‌های این مسابقه که مایلند، شرکت دهند. ارسال سندی که تاریخ مطلب وبلاگ‌نویسان را مشخص کند، الزامی است.

13) متقاضیان با الصاق برگه تعیین گرایش، دبیرخانه انجمن را در تقسیم صحیح مطالب یاری کنند؛ به طور مثال اگر اثری متقاضی حضور در بخش نقد است، بر روی برگه الصاقی کلمه "نقد" درج شود؛ بدیهی است در صورت عدم رعایت این بند، دبیرخانه انجمن مجاز به تفکیک آثار در گرایش های مختلف است و اعتراض وارد نیست.

14) در بخش ترجمه آثاری مورد قبول است که در رسانه های مکتوب یا مجازی با نام صاحب اثر منتشر شده باشد.

15) اصل مطالبی که در بخش ترجمه شرکت می‌کنند حتماً باید به پیوست مطلب اصلی ارائه شود.

16) اعلام نتایج قطعی این مسابقه، همزمان با مراسم سالانه انجمن خواهد بود.

17) عملکرد فعالان رسانه در دو حوزه رسانه های دیداری و شنیداری(رادیو و تلویزیون) براساس متر و معیار کمی و کیفی و به انتخاب هیات مدیره انجمن صورت خواهد پذیرفت.

18)حضور حداقل 6 اثرو یا شرکت کننده، کف مورد قبول آثار برای آغاز رقابت در هر بخش محسوب می‌شود.به طور مثال و به بیانی بهتر ،برای آغاز رقابت در بخش یادداشت،حضور 6 اثر یا 6 متقاضی ،رقابت را شکل می‌دهد.

19) بخش مقاله در دو شاخه "علمی و پژوهشی "و "ژورنالیستی" مورد داوری قرار خواهد گرفت:

الف) مقالات علمی پژوهشی: مقالاتی که بنابرساختار پژوهشی مصوب وزارت علوم در نشریات علمی- پژوهشی دارای امتیاز علمی و یا در مجموعه مقالات سمینارهای علمی در سال 1392 به چاپ رسیده باشد.

ب)مقالات ژورنالیستی: مقالاتی که در نشریات عمومی کشور به طبع می‌رسند.

20) در بخش گفت‌وگو ،گفت‌وگو های خبری مورد قبول نیست؛در این مسابقه منظور از گفت‌وگو شکل‌گیری فرآیند پرسش و پاسخ چالشی است.

21) متقاضیان عضویت در انجمن چنانچه تقاضای عضویت خود را تا پیش از دهم خرداد 92 به انجمن ارائه داده باشند، در صورت کامل بودن پرونده و راهیابی به جمع نامزدهای دریافت جایزه در هر یک از گرایش‌های هفت گانه مسابقه یاد شده، عضویت‌شان مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

22) علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاع بیشتر درخصوص این مسابقه می‌توانند با شماره تلفن‌ روابط عمومی خانه تئاتر 66975721 (آقای محمد بهرامی) تماس بگیرند.

انتهای پیام/32/