هلیا هنرمند به خبرنگار سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین گفت: تعداد بازدیدکنندگان در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب بیشتر شده و استقبال مردم در این دوره خوب بوده است. او ادامه داد: سال گذشته قهر مردم معلوم بود و به هر دلیل شمار بازدیدکنندگان تا این حد نبود. هنرمند در مورد وضعیت ممیزی کتاب نیز گفت: امسال نشر افق کمتر از سال گذشته درگیر مسئله ممیزی کتاب بود.

او در ادامه توضیح داد: در سال های گذشته کتاب های معدودی نسبت به آمار کتاب هایی که برای مجوز ارائه می شد مجوز می گرفت اما امسال تغییراتی مشاهده شده است و بیشتر کتاب های ما مجوز چاپ گرفته اند. این مسئول نشر افق در مورد جریان پولی- مالی در نمایشگاه های کتاب گفت: اصولا ما در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب به این دلیل که با پول نقد سرکار داریم به لحاظ اقتصادی جان تازه ای می گیریم چرا که معمولا کتاب ها به صورت اقساط به فروش می رود و در نمایشگاه کتاب این فرصت را داریم تا از نظر اقتصادی قوت تازه ای بگیریم.

گلایه‌های "روزنه" از بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران

مسئول غرفه نشر روزنه نیز در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: سازماندهی امور اجرایی در این دوره اصلا مناسب نبوده است. یزدی در پاسخ به خبرنگار هنرآنلاین مبنی بر وضعیت اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: وضعیت اجرایی امسال رضایت بخش نبود و باید گفت که بدتر از سال پیش بوده است به نحوی که سازماندهی نمایشگاه و امور غرف را می توان بدتر از سال های پیش ارزیابی کرد. او توضیح داد: به عنوان نمونه قطع بودن گاه به گاه دستگاه های کارتخوان در این دوره و همین طور نداشتن اتیکت عناوین انتشاراتی ها در روز نخست یکی از این ناهماهنگی ها بوده است.

او در گلایه ای دیگر عنوان کرد: می گویند بر مبنای هر 3 کتاب چاپ اول و هر 5 کتاب چاپ مجدد یک متر مساحت به ناشران تعلق می گیرد، در صورتی که ما با 125 کتاب چاپ اولی و همین تعداد کتاب چاپ مجدد کمتر از نیمی از مساحت قانونی خود را در اختیار داریم. وی همچنین گفت: در مورد وضعیت ممیزی کتاب نیز هیچ تغییر محسوسی توسط نشر روزنه مشاهده نشده است.

انتهای پیام/