به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گروه نمایش آو؛ این گروه با آغاز سال 1393 تمرینات خود را بروی اجرای جدید خود آغاز کرده است. "یـَشتـَن" عنوان آخرین اجرای گروه نمایش آو خواهد بود که به کارگردانی بابک مهری به روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش که توسط بابک مهری گردآوری و تحقیقاتش صورت گرفته است بر مبنای کتاب های کهن و قدیمی نگارش شده است. کتاب اوستا از زرتشت به همراه دیگر کتاب هایی همچون فاوست از گوته، ارداویراف نامه، شاهنامه از فردوسی، تاریخ طبری، دیوان حافظ و کتاب هایی از مورخین یونان و دانشمندان پارسی از جمله متون استفاده شده در این نمایش هستند. این اجرا در روند انتخاب و تحقیقات صورت گرفته در پروژه "کارگاه/اجرای دیوانه 1392" شکل گرفته است.

با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته "گروه نمایش آو" در مرداد ماه سال جاری عازم کشور لهستان خواهد شد و با اضافه شدن تیم بازیگران لهستانی از "گروه نمایش گارجنیدزه" تمرینات نهایی این اجرا صورت خواهد گرفت. نمایش "یشتن" پس از اجراهای خود در لهستان، از ابتدای شهریور ماه 93 در "خانه نمایش آو" میزبان تماشاگران خود خواهد بود.

گفتنی است، پیش از این نمایش‌های "گیل گمش" و "مـِل پامنی" از گروه نمایش آو به روی صحنه رفته است و در دوره‌های اخیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز مورد توجه و استقبال هنرمندان و تماشاگران قرار گرفتند.

انتهای پیام/32/