به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی؛ حسین طاهری مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی "صبح بخیر ایران" گفت: در برنامه‌ریزی جدید، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه بیشتری به رونق اقتصاد تئاتر دارد، اما این عرصه باید با تمام وجوه و جوانب آن دیده شود.

او افزود: هر چند ما موظف به حمایت از تئاتر هستیم، اما با یک شیب مناسب هم، باید در رونق گرفتن عرصه‌های مختلف اقتصادی این حوزه، کوشش ‌کنیم، البته هم اکنون زیرساخت‌ها هم چندان پاسخ گوی این امر نیست.

طاهری گفت: هم اکنون عرضه و تقاضا در حوزه تئاتر کشور نسبت معقول و مناسبی با هم ندارند و تقریباً 10برابر ظرفیت‌های کنونی، تقاضا وجود دارد.

مدیرکل مرکز هنرهای، افزود: همه اهالی و خانواده تئاتر باید نگاهی همه‌سویه و جامع‌نگرانه به این عرصه داشته باشند و مطالبات خود را دسته‌بندی کنند.

طاهری گفت: متاسفانه در برخی از شهرهای کشور، فضاها و اماکن برای اجرای تئاتر چندان مناسب‌ نیستند و هنوز هم که هنوز است زیرساخت‌های لازم فراهم نشده تا به تناسب آن، اقتصاد این عرصه نیز رونق و جان تازه‌ای بگیرد.

او با اشاره به این‌که ما نباید تئاتر کشور را محدود به جغرافیای تهران و شهرستان‌ها کنیم و بگذاریم در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز حضور جدی داشته باشند، افزود: هم اکنون حوزه‌های سینما و تئاتر در یک حلقه بسته قرار دارند و باید به پژوهش در اقتصاد تئاتر توجه بشود. همچنین بررسی کنیم تا در کشورهایی که زمینه‌های مناسب حضور گروه‌های تئاتری وجود دارد، اقدامات عملیاتی‌تری صورت بگیرد.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، گفت: درآمد سرانه تئاتر در کشورهای مختلف، متفاوت است. باید در یک بازه زمانی مشخص و برنامه‌ریزی شده، حوزه تئاتر به استقلال مالی برسد و به سمت خصوصی شدن نزدیک‌تر شود.

طاهری افزود: از امسال هم برای توجه به بخش خصوصی، برخی از اجراهای جشنواره تئاتر را به سالن‌های خصوصی بردیم و به این وسیله، از بخش خصوصی حمایت کردیم.

او در پایان گفت: تئاتر را جدای از روندها، چرخه‌ها و نگاه کلان،تصور نکنیم و بدانیم ‌که تئاتر تنها محدود به دولت نیست.

گفتنی است، در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران، سینا رازانی بازیگر تئاتر نیز حضور داشت.

انتهای پیام/32/