به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا، این نمایشگاه شامل مجموعه ای است که با ارئه 450 اثر از هنر جویان جوان به صورت پروژه تحقیقی و پژوهشی در قالب تصویرسازی همراه با ویدئو ، هنر اجرا ، نشست علمی با حضور کارشناسان و کارگاه عملی، نگاهی تجسمی به این میراث تاریخی سرزمینمان دارد.

این پروژه پس از یک سال کار علمی بر روی همه روایت های هزار و یک شب در شرق و غرب برای نخستین بار از منظره های مختلف به باز خوانی این میراث کهن پرداخته است.

به گفته "حافظ میر آفتابی" که مدیریت این پروژه را به عهده دارد با بررسی تمامی اقتباس ها و روایت ها از هزار و یک شب در سرتاسر جهان از چند قرن گذشته به این سو، این نخستین روایت جامع و متمرکز از هزار و یک شب است که با نگاهی فراگیر و چند بعدی به لایه های عمیق تر این " پدیده فرهنگی و تاریخی " به مثابه اسطوره و تمثیل زندگی و زایندگی روح ایرانی، راه می یابد . علاقه مندان به این روایت متفاوت و نو می توانند دیداری دیگر را با هزار و یک شب افسانه ای از 16 اردیبهشت در موسسه صبا تجربه کنند.

کارگاه عملی این نمایشگاه روز شنبه 20 اردیبهشت و نشست علمی نیز دوشنبه 29 اردیبهشت برگزار می شود.

این نمایشگاه تا 11 خرداد همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 10 تا 18 در نگارخانه خیال موسسه صبا واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 ، پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود .

انتهای پیام/320