به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین؛ کامبیز درمبخش هنرمند صاحب نام ایرانی در عرصه بین المللی است که بیش از 50 سال است در عرصه کاریکاتور حضور جدی و پررنگی دارد و تاکنون نمایشگاه های متعددی در داخل و خارج از کشور برپا کرده است. او هنرمند پرکاری است و همین موضوع موجب شده است که در سال های اخیر شاهد نمایشگاه های متنوعی از او در داخل و خارج از کشور باشیم؛ نمایشگاه هایی که مخاطب آن تنها بزرگان هنرهای تجسمی و هم نسلان کامبیزدرمبخش نیستند بلکه حتی کودکان و نوجوانان نیز مخاطب و مشتری پر و پا قرص آثار کامبیزدرمبخش هستند.

در نمایشگاه پیشین او که در گالری سیحون برپا شد؛ 2 اثر او توسط دو نوجوان خریداری شد و این اتفاق کمتر برای سایر هنرمندان تجسمی می افتد و این یکی از رازها موفقیت آمیز آثار کامبیزدرمبخش است. باید به این نکته هم توجه داشت که درمبخش در سال های اخیر سهم بسزایی در معرفی کاریکاتور ایران در جهان داشته است و امسال را به نوعی باید سال خوب کامبیزدرمبخش دانست چون پس از پایان نمایشگاه اش در گالری ساربان او راهی فرانسه می شود تا مجموعه دیگری از آثارش را در این کشور به نمایش بگذارد و پس از آن باید منتظر یک خبر خوب و بزرگ درباره کامبیزدرمبخش باشیم که افتخاری بزرگ برای فرهنگ و هنرایران رقم خواهد زد.

عصر روز جمعه 12 اردیبهشت ماه نمایشگاهی از آثار کامبیزدرمبخش با عنوان "داستان های دیدنی 3" در گالری ساربان برپا شد و در این نمایشگاه 40 اثر کاریکاتورهای این هنرمند که برای داستان های همشهری داستان کشیده شده بود به نمایش گذاشته شده.

آثار این مجموعه در ابعاد42 در 53 سانتی متر خلق شده اند. همچنین تعداد 10 اثر هم به صورت چاپ دیجیتال و لمینیت شده در ابعاد 50 در 0 سانتی متر که هر کدام دارای 7 نسخه هستند به نمایش گذاشته شده است.

کامبیز درمبخش در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این کاریکاتورها از دوست داشتنی ترین کاریکاتورهای من است و به نظر مخاطب این آثار هم همین نظر را داشته باشند.

او افزود: همواره نمایشگاه های من با اقبال روبرو می شد؛ اما این بار به دلیل ترافیک نمایشگاه کتاب خیلی از کسانی که مخاطب آثار من بودند به نمایشگاه نرسیدند و در تماس های مکرر عنوان کرده اند که در روزهای آتی به نمایشگاه من سر خواهند زد.

به گفته این کاریکاتوریست در شب نخست و دوم این نمایشگاه تنها 5 اثر او به فروش رفته است. آثار کامبیزدرمبخش از 1 تا 1میلیون و 500 هزار تومان در این نمایشگاه قیمت گذاری شده است.

درمبخش ادامه داد: برای من بسیار عجیب است که مردمی که در طول سال کتاب نمی خوانند چرا یک بار به سمت نمایشگاه کتاب سرازیر می شوند. ای کاش شرایطی بوجود می آمد که مردم در تمام طول سال کتاب می خریدند و می خواندند.

این نمایشگاه تا 25 اردیبهشت ماه همه روزه به جز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 ادامه دارد.علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست،شماره 8 مراجعه کنند.

انتهای پیام/320