به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ نمایشگاه آثار چاپ‌های دستی هنرمندان خارجی با عنوان "تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز" از آثار خارجی گنجینه موزه، از روز ۲۲ اردی بهشت ماه ساعت ۵ بعدازظهر در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

در همین راستا احمد وکیلی دبیر نمایشگاه در ارتباط با برگزاری این نمایشگاه گفت: اهمیت چاپ‌های دستی در دوره معاصر نه از باب تکثیر آثار بلکه به عنوان غنی‌ترین مدیا در حوزه هنرهای تجسمی است تا بتوان تجربیات تازه را برای رسیدن به بیان ناب تصویر تجربه کرد.

احمد وکیلی همچنین درباره برگزاری چنین نمایشگاهی در حوزه آموزش و در عرصه بیان خلاق گفت: اهمیت چاپ‌های دستی در حوزه آموزش و همچنین تجسس هنرمندان به مدیای جدید انکار نشدنی است. لذا برگزاری این نمایشگاه می‌تواند راهگشای فضای تجسمی در آموزش و در حوزه بیان باشد.

وی با توجه به اهمیت برگزاری نمایشگاه آثار چاپی عنوان کرد: از طرفی اهمیت چاپهای دستی زمانی مشخص‌تر می‌شود که فلسفه مدرنیته مورد بررسی قرار می‌گیرد. پولورالیزم (تکثرگرایی) در فلسفه مدرن یکی از مهم‌ترین مولفه هاست واگر گسترش چاپهای دستی در قرن بیستم بسیار بیشتر از قرن ۱۸ و۱۹ است پولورالیزم طرح شده در فلسفه مدرن را به اثبات می‌رساند.

وکیلی در پایان در مورد برگزاری برنامه‌های جنبی این نمایشگاه گفت: برگزاری ورک شاپ در زمان برگزاری نمایشگاه واستفاده از شیوه مختلف در چاپ با تکنیک‌های مختلف با حضور علاقه مندان واستادان چاپ دستی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه می‌باشد.

یاد آوری می‌شود در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ اثر از ۷۴ هنرمند، از جمله پیکاسو، سالوادور دالی، مارک شاگال، جسپر جونز، ادوارد مونش، هنری تولوز لوترک، جیمز ویستلر، جیم داین، خوان می‌رو، آنتونیوتاپیس، کامیل پیسارو، اندی وارهول و... به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/