به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین؛ "شما بازی را چطور تعریف می‌کنید" آخرین اثر یاسمینا رضا(2011) در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

در این نمایشنامه به زعم مترجم اثر - زهرا قربان خانلو- شاهد داستان در داستانی هستیم که در هزارتوی خود، زندگی رمان نویسانی را در قالب شخصیت‌های نمایشنامه مورد مداقه قرار داده است.

عنوان این اثر یعنی "شما بازی را چطور تعریف می‌کنید" در حقیقت نام رمانی است که گابریل گورن، قهرمان رمان کشور رخوت ها نوشته و کشور رخوت ها نام رمانی است که ناتالی اوپنهایم آن را به تحریر درآورده؛ یعنی کسی که خود شخصیت اصلی نمایشنامه یاسمینا رضا است. به این ترتیب خواننده در دنیای پیچیده و نمایش در نمایش این نمایش نامه نویس شاهد تجربه‌ای تازه خواهد بود.

در یادداشت مترجم چنین آمده است که " دنیای یاسمینا رضا، در برخی آثارش دارای چنین لابیرنت‌هایی است، دنیای پیچیده، داستان در داستان، نمایش در نمایش، اما فضای این دنیا به گونه‌ای خلق شده که در عین پیچیدگی، مخاطب را با خود همراه می‌کند تا جایی که از جهانی به جهان دیگر می‌لغزد و چنان با لحظات داستان همگام می‌شود که گویی بازسازی زندگی خود را به تماشا نشسته است..."

این کتاب را "افراز" با قیمت 5500 تومان و شمارگان 1100 نسخه روانه این دوره از نمایشگاه کتاب کرده است.

گفتنی است، بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران تا بیستم اردیبهشت ماه دایر خواهد بود.

انتهای پیام/