حسین زادگان، مسئول غرفه انتشارات ققنوس در این دوره از نمایشگاه کتاب به خبرنگار سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین گفت: با اینکه در حوزه ممیزی داخلی نمایشگاه کتاب تغییری صورت نگرفته است و کتاب هایی که معمولا جمع می شد به روال سنوات گذشته جمع آوری می شود اما در حوزه صدور مجوز شاهد تغییرات محسوسی بودیم. او ادامه داد: دست کم در این دوره بسیاری از کتبی که پیشتر غیر قابل چاپ اعلام شده بود قابل چاپ اعلام شد و مجوز نشر گرفت که این موضوع قابل توجهی است و کمک فزاینده‌ای به حیات اقتصادی انتشاراتی‌ها می‌کند. حسین زادگان استقبال این دوره از نمایشگاه را نامناسب خواند و گفت: فکر می کنم امسال از شمار بازدیدکنندگان حداقل 20 درصد کم شده است، همچنان که در سال گذشته نیز نسبت به سال قبل تر از آن با کاهش بازدیدکننده مواجه شدیم. او ادامه داد: فکر می‌کنم سال به سال از شمار بازدیدکنندگان و مخاطبان کتاب کم می‌شود؛ دست کم شمار بازدیدکنندگان چند سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است. او با اشاره به بعضی از ناهماهنگی‌های موجود در این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: امسال به ما تعهد داده بودند که یکم اردیبهشت ماه غرفه نمایشگاه را در اختیار ما بگذارند که متاسفانه این موضوع تا پنجم این ماه به تعویق افتاد. مدیر داخلی انتشارات ققنوس ادامه داد:این مسئله موجب ناهماهنگی هایی شد که در پی آن هر روز تا ساعات پایانی شب مشغول هستیم و به همین دلیل متاسفانه همکاران ما در امور غرفه هر روزِ کاری را با خستگی مفرط آغاز می کنند.

محمد حسینی:این دوره بدترین تجربه من بوده است

محمد حسینی به خبرنگار سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین گفت: در این دوره سازماندهی امور اجرایی اصلا رضایت بخش نبوده به طوری که به ساده ترین امور از جمله وجود مایع دست شویی در سرویس های بهداشتی هم توجه نشده است. نویسنده رمان «یکی از همین روزها ماریا» گفت: به نظر می آید پس از تجربه برگزاری بیست و هفت دوره نمایشگاه کتاب هنوز باید درگیر جزییات پیش افتاده‌ای باشیم که گاه مضحک و البته ناراحت کننده به نظر می‌رسد. او ادامه داد: چرا باید برای این حجم از بازدید کننده محل مناسبی برای محل پارکینگ خودروها در نظر نگیریم و مدیریت خوبی نداشته باشیم تا هر روز شاهد چندین و چند دعوا و مرافعه و صف کاذب خودروها باشیم؟ این نویسنده ادامه داد: استقرار پنل ها هم در این دوره به گونه ای بوده است که باعث عدم تفکیک مناسب محیط نشرها شده است. نویسنده «ریخت‌شناسی قصه‌های قرآن» با وجود گلایه هایی که عنوان داشت وضعیت ممیزی کتاب در دوره جدید را خوب ارزیابی کرد و گفت: در این دوره تغییرات خوبی را در حوزه ممیزی کتاب شاهد بودیم. با وجود گذشت زمانی اندک می‌توان وضعیت ممیزی کتاب را در قیاس با سال گذشته خوب ارزیابی کرد. به گزارش هنرآنلاین، محمد حسینی متولد سال ۱۳۵۰ است. رمان «آبی تر از گناه» او جایزه ادبی گلشیری و جایزه مهرگان ادب را برای بهترین رمان سال دریافت کرد. وی از کارشناسان و دبیران بخش داستان در نشرهای ثالث و ققنوس است. از این داستان نویس بنام کتاب‌هایی از جمله «نمی‌توانم به تو فکر نکنم سیما»، «قصه‌های شاهنامه» و «ویرایش و اهمیت آن در آثار کودک و نوجوان» به انتشار رسیده است.

˝تئاتر واژه به واژه˝ منتشر شد

به گزارش سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین؛ کتاب "تئاتر واژه به واژه" نوشته ویل هاموند و دن استوارد و به ترجمه محمد علی ارزانی و حدیث خسروی روانه بازار کتاب شد. این کتاب که در نوبت چاپ اول سال 93 با قیمت 7700 تومان به انتشار رسیده است در پنج سرفصل دیباچه، روبین سوانس، دیوید هیر و ماکس استافورد کلارک، آلکی بلایث، ریچارد نورتون تایلر و نیکلاس کنت تنظیم شده است. در بخشی از متن پشت جلد این کتاب چنین آمده است: کلمه ورباتیم به منبع اصلی مکالماتی که در نمایشنامه استفاده می‌شوند اشاره دارد. دراماتیست کلماتی را که مردم در طول یک مصاحبه یا تحقیق بیان کرده اند، ضبط یا رونویسی می کند و سپس با ویرایش، تنظیم مجدد یا قرار دادن آنها در یک پس زمینه دیگر، نمایشی را شکل می دهد که در آن بازیگران در جای اشخاصی که از کلماتشان استفاده شده قرار می گیرند... این کتاب توسط نشر افراز منتشر و در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است. برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران از 10 اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا 20 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.