به گزارش خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین، جلسه بررسی جایگاه مطبوعات با حضور مدیر کارگروه مد و لباس و جمعی از خبرنگاران این حوزه، ظهر امروز چهارشنبه 10 اردیبهشت ماه در تالار وحدت برگزار شد.

در این جلسه حمید قبادی، دبیرکارگروه مد و لباس درباره جایگاه این هنر و ضرورت اجتماعی در رسانه‌ها گفت: متاسفانه مد و لباس در بحث رسانه مظلوم واقع شده و هنوز جایگاه مناسبی برای آن تعریف نشده است البته منکر اقدامات مثبت در این بخش نیستیم اما واقعیت این است که ظرفیت‌های این حوزه آنچنان که باید و شاید شناخته نشده است.

او تصریح کرد: مد و لباس هنوز جایگاه مشخصی ندارد به نحوی که در برخی از رسانه‌ها به عنوان حوزه اجتماعی و در برخی دیگر تحت عنوان فرهنگی و هنری شناخته می‌شود که همین امر پیدا کردن اخبار را برای مخاطبان این حوزه سخت کرده است.

دبیرکارگروه مد و لباس قابلیت این حوزه را برای تولید خبر بالا دانست و گفت: یک بانک 20 هزار نفری از فعالان این حوزه شامل اساتید، طراحان و ... آماده شده است که برای پوشش رویدادهای رسانه‌ای در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

قبادی از تاسیس 20 مرکز اجرای نمایش زنده لباس در تهران خبر داد و افزود: به دنبال این هستیم که 20 مرکز برای نمایش زنده لباس در تهران تاسیس کنیم تا طراحان و تولیدکنندگان در محیطی استاندارد در آن فعالیت کنند.

او افزود: طبقه دوم تالار وحدت نیز یکی از محل‌هایی است که برای نمایش زنده لباس در نظر گرفته شده است.

در این جلسه دبیران سرویس و خبرنگاران رسانه‌های مختلف از جمله: روزنامه جام جم و همشهری، نشریه سلامت، خبرگزاری قرآنی ایکنا، خبرگزاری مهر، خبرگزاری ایسنا و خبرگزاری هنرآنلاین حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه حاضران رسانه‌ای به همراه مسئولان مربوطه به بحث و تحلیل برای پوشش بهتر خبری در این عرصه پرداختند.

انتهای پیام/61