به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی؛ اصغر نوبخت اظهار کرد: برگزاری این آیین، که به بهانه روز جهانی تئاتر صورت می‌گیرد، زمینه ای را برای همفکری و هم اندیشی هنرمندان و طرح عملکرد سالانه تئاتر استان ها فراهم می‌کند و موجب پی بردن به نقاط قوت و کاستی ها در راستای پیشرفت و بهبود شرایط موجود می‌شود.

او با بیان اینکه برنامه های متنوعی برای این دوره از آیین اردیبهشت تئاتر قم در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: در این دوره از پنج پیش کسوت تئاتر استان که عبارت اند از: علی تفضلیان، سیدمحمدجواد طاهری، عظیم موسوی، سیدحسین فدایی حسین و محسن پیام، تقدیر می‌شود. همچنین تجلیل از پنج فعال جوان هنر تئاتر شامل آقایان رضا ابوذر، رضا آزاد، سعید برجعلی، حسن دبیر و ابوالفضل صادق، تجلیل از 12 سرگروه موفق گروه های نمایشی و 12 خانواده شهید هنرمند از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این آیین است.

نوبخت در ادامه افزود: همچنین در این مراسم 12 نمایش دو دقیقه ای از سوی هنرمندان قم اجرا می‌شود. برپایی نشست صمیمانه اهالی تئاتر قم با همایون علی آبادی (منتقد) و مسلم تهرانی (کارشناس تئاتر) از دیگر برنامه های مهمی است که در این مراسم گنجانده شده است.

او با تاکید بر اینکه انجمن هنرهای نمایشی قم اهداف بلندمدتی را برای بهبود وضعیت هنرهای نمایشی این استان درنظر گرفته، تشریح کرد: نقاط قوت و ضعفمان را طی چند سال گذشته مورد بررسی و آسیب شناسی قرار دادیم تا بتوانیم با تقویت آن ها، سطح کیفی تئاتر استان را بهبود ببخشیم. در این مسیر ایجاد آشتی میان مردم با هنر تئاتر، گام مهمی است که تلاش می‌کنیم با اجرای آثار ملموس آن را به انجام برسانیم. استان قم به دلیل فضای مذهبی حاکم بر آن، می‌تواند با نمایش های آیینی، سنتی و مذهبی گام های مثبتی در راستای ایجاد و گسترش این نوع نمایش ها بردارد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم، افتتاح تئاترشهر استان را در ایجاد این مهم موثر دانست و تصریح کرد: مراحل آماده سازی فضای بزرگی با مساحتی بالغ بر 2000 متر مربع در نزدیکی نمایشگاه بین المللی قم طی شده که در شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. افتتاح این مکان می‌تواند در راستای ایجاد شرایط مساعدتر برای نمایش ها گام موثری باشد.

نوبخت در پایان با قدردانی از اداره کل هنرهای نمایشی بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که بی شک با حمایت بیشتر مسئولان، به ویژه سازمان ها و مدیران استان، می‌توان شرایط بهتری را برای بهبود وضعیت و فعالیت هنرمندان تئاتر استان فراهم کرد.

گفتنی است، جشن اردیبهشت تئاتر امسال از 4 تا 27 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار و در استان قم 12 اردیبهشت ماه برپا می‌شود.

انتهای پیام/32/