به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین ؛ "دل تنگی های عاشقانه" یکی از فیلم هایی است که از زمان تولید، با حاشیه های فروانی مواجه شد. این فیلم که تهیه کنندگی آن بر عهده محمدرضا شریف الدین، مدیر عامل انجمن انقلاب و سینمای دفاع مقدس بوده از تولیدات سال 91 سینمای ایران است.

"دل تنگی های عاشقانه" قرار بود در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اکران شود و یکی از فیلم های فاخری باشد که مدیریت قبلی سینمای ایران بر روی آن مانور دهد اما به دلیل طولانی شدن مراحل تولید و تهیه تصاویر آرشیوی مربوط به حال و هوای روزهای انقلاب ،این اتفاق نیفتاد و فیلم از حضور در فجر سی و یکم جا ماند. بعد از برگزاری جشنواره سی و یکم و در سال 92 بود که فیلم مراحل فنی اش تمام شد و تهیه کننده فیلم را به دفتر سی و دومین جشنواره فیلم فجر ارائه کرد.

هیات انتخاب این دوره از جشنواره فیلم را به بخش خارج از مسابقه فرستادند و "دل تنگی های عاشقانه" در یک سئانس برای اهالی رسانه و چند سئانس برای مردم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر اکران شد. بعد از فجر 32 اختلافاتی بر سر اکران این فیلم میان تهیه کننده و کارگردان به پا شد. رضا اعظمیان پیش از این کارگردانی نصفه و نیمه فیلم "کارناوال مرگ" را برعهده داشت این بار فیلمی را با مضمون زندگی شهید منوچهر مدق جلوی دوربین برد که هنوز تکلیف اکرانش مشخص نیست.محمدرضا شرف الدین هم چهره آشنا سینمای دفاع مقدس و تهیه کننده فیلم "فرزند صبح" بود. در این گزارش به سراغ کارگردان و تهیه کننده این فیلم و علت عدم اکران "دل تنگی های عاشقانه" را جویا شدیم:

تهیه کننده تمایلی به اکران این فیلم ندارد

رضا اعظمیان کارگردان سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین در خصوص عدم اکران فیلمش گفت: از بعد از نمایش فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر من به تهیه کننده فیلم گفتم که به فکر اکران این فیلم باشید و تا به امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است. دوسال از عمرم را برای ساخت این فیلم هزینه کردم اما گویا تهیه کننده تمایلی به اکران این فیلم ندارد.

اعظمیان ادامه داد : نمی دانم چرا فیلمی که به استحکام بنیان خانواده کمک می کند و حرفش این است که عاشق ها در شرایط سخت آبدیده می شوند نمی تواند اکران بگیرد و صاحبان این فیلم تمایلی به نمایش عمومی ندارند. قرار بود دل تنگی های عاشقانه در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اکران شود ام به دلیل طولانی شدن مراحل تولید این اتفاق نیفتاد و فیلم به سی و دومین جشنواره فیلم فجر رسید. بعد از جشنواره هفته ای یک بار به تهیه کننده فیلم زنگ می زنم، که مسائل مربوط به اکران فیلم را پیگیری کنند و هربار خبری نمی شود. من فکر می کنم دلشان با این کار نیست. 50 درصد "دل تنگی های عاشقانه" متغلق به بنیاد سینمایی فارابی است و 50 درصدش به انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تعلق دارد.

اعظمیان یاد آور شد: مهم ترین بخش در سینمای ایران بحث اکران فیلم است . هزینه های زیادی صرف تولید یک فیلم می شود. اگر مردم فیلمی را نبینند ، سینماگران برای چه کسانی فیلم می سازند؟ به عقیده من مهم ترین بخش تولید یک فیلم اکران آن است.

اکران فیلم جز تعهدات من است

محمدرضا شرف الدین در گفت‌وگو کوتاهی با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین گفت: من دلم نمی خواهد به این مسائلی که زاییده ذهن کارگردان است، دامن بزنم. مگر می شود تهیه کننده یک فیلم به دنبال اکران آن نباشد؟ هزینه هایی که صرف شده است باید برگردد. اکران یک فیلم در سینمای ایران مناسبات خاص خودش را دارد. کارگردان این فیلم تصورات خاصی را دارد و می خواهد به حاشیه ها دامن بزند.

شرف الدین ادامه داد: من پیگیری های لازم برای اکران فیلم را انجام دادم و مساله اکران جز تعهدات من بوده است و باید آن را انجام دهم. بیشتر از این هم نمی خواهم در مورد این فیلم حرف بزنم.

"دل تنگی های عاشقانه" داستان زندگی و شهادت منوچهر مدق (محمدرضا فروتن) و همسرش فرشته مالکی (میترا حجار). فیلم "دل تنگی‌های عاشقانه"، روایت فرشته، همسر منوچهر مدق است از آشنایی با او در قبل از انقلاب تا سال 1379 که بر اثر جراحات شیمیایی به شهادت پیوست.

انتهای پیام/55