محمد اردلانی گرافیست و دبیرجشنواره بین المللی پوسترخلیج فارس درگفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در تاریخ ۳۰ آپریل سال ۲۰۰۶ مجله نشنال جیوگرافی نقشه ای را منتشر کرد که نام عجیب و تازه‌ای به جای نام خلیج فارس در آن درج شده بود، البته این مجله برای این اشتباه بعدا از ایرانیان عذرخواهی کرده و اشتباه خود را تصیح کرد، ولی با این وجود ۳۰ آپریل در تقویم ایرانی به نام ؛ روز ملی خلیج فارس، ثبت شد‪."

او افزود: جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج فارس، هر ساله همزمان با ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس توسط پرتال اینترنتی و غیر دولتی خلیج فارس ما برگزار می‌شود. در نخستین سال به تعدادی از بزرگان گرافیک ایران برای طراحی پوستر در این زمینه سفارش دادیم و بخش نمایشگاهی این جشنواره را درفرهنگسرای پایداری برپا کردیم، در دوره های بعد نیز با انتشار فراخوان و برگزاری کارگاه، پوسترهایی به همین مناسبت خلق شد.

اردلانی ادامه داد: اما امسال به دلیل عدم حمایت مالی نتوانستیم برای برگزاری این دوره فراخوان منتشر کنیم و در این دوره گزیده ای از پوسترهای دوره های پیش را انتخاب کرده ایم که این پوسترها در مراسمی که در حاشیه دریاچه چیتگر برگزار می شود، به نمایش گذاشته می شود.

به گفته دبیر جشنواره بین المللی پوستر خلیج فارس؛ طراحان ایرانی هرساله برای یادآوری این رویداد، به طراحی پوستر می‌پرازند ، اما با این همه هنوز شرایطی فراهم نشده که بتوانیم این پوستر ها را که نام خلیج فارس را بر روی خود دارند را درقالب کتاب جامعی منتشرکنیم، امیدواریم که شرایطی برای انتشاراین پوسترها فراهم شود.

محمداردلانی 5 پوستری که تاکنون به مناسبت روز ملی خلیج فارس خلق کرده است را در اختیار بخش تجسمی خبرگزاری هنرآنلاین گذاشته است.

انتهای پیام/320