به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین؛ جمعه 12اردیبهشت ماه؛ گالری‌های تهران روز شلوغی را پیش رو دارند و در این روز 19نمایشگاه برپا خواهد شد.

افتتاح نمایشگاه‌های جدید

گالری شیلا پنجشنبه 11 اردیبهشت میزبان نمایشگاه "در نگاه دیگری" می شود. در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار داریوش حسینی، خسرو خسروی، مهردادخطایی، علی ذاکری، فرشید شفیعی، هادی ضیاء الدینی، کاوه کاووسی، حسین ماهر، احمد مرشدلو، نصرت الله مسلمیان، احمد نادعلیان، علی ندایی، کریم نصر، امین نورانی، احمد وکیلی، رضا یاراحمدی و عادل یونسی به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه تا 23 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. گالری شیلا در خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان طالقانی، کوچه گیلان واقع شده است.

گالری محسن هم از 11 تا 21 اردیبهشت ماه میزبان پرفورمنس پرسونا می شود. این پرفورمنس با اجرای شیوا فلاحی، مهدی عبدالکریمی و شهاب انوشه هر شب از ساعت 19:30 در گالری محسن برگزار می شود. علاقمندان برای دیدن این پرفورمنس باید از سایت گالری محسن بلیط تهیه کنند.

گالری محسن در خیابان ظفر شرقی، ناجی، فرزان، نوربخش، بلوار مینای شرقی واقع شماره 42 واقع شده است.

گالری ساربان؛ روز 12 اردیبهشت ماه یکی از روزهای شلوغ خود را پیش رو خواهد داشت و در این روز کامبیزدرمبخش مجموعه ای از تصاویر اورجینالی را که برای داستان های کوتاه، همشهری داستان خلق کرده را به نمایش می گذارد.

این نمایشگاه سری سوم از مجموعه نمایشگاه‌های تصاویر داستان‌های کوتاه کامبیزدرمبخش است. این نمایشگاه تا 25 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت؛ هرچند با توجه به استقبالی که همواره از آثار کامبیز درمبخش می شود، انتظار می رود بخش عمده آثار او در شب نخست به فروش برود.

گالری ساربان در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 واقع شده است.

گالری طراحان آزاد؛ روز 12 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه درخت های ثمیلا امیرابراهیمی می شود. در این نمایشگاه امیرابراهیمی مجموعه ای از طراحی و نقاشی هایی که در سال های اخیر با سوژه اصلی درخت خلق کرده را به نمایش می گذارد. این نمایشگاه تا 23 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. گالرى طراحان آزاد واقع در مـیدان فاطـمی، مـیـدان گلها، مــیدان سلمــاس ، پـلاک ٥ است.

گالری خاک؛ میزبان چهارمین نمایشگاه مجسمه حامد رشتیان با عنوان ˝رد_ خراش˝ می شود. نمایشگاهی که تا 29 اردیبهشت در خاک می ماند. رشتیان در این نمایشگاه 6 شیر خشمگین و درنده را که هر لحظه امکان حمله آن ها می رود را به نمایش می گذارد.گالری خاک در شریعتی، دو راهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا پلاک 1 واقع شده است.

گالری گلستان هم پس از مدت ها میزبان نمایشگاه زیورآلات تکتم فاضل و بهرام دشتی نژاد که باغ ایرانی را در آثارشان به تصویر می کشند، می شود. در این نمایشگاه بی شک زیورآلات چشم نواز این دو هنرمند چشم ها را خیره خواهد کرد و علاقمندان این گونه آثار ترجیح می دهند برای این که فرصت خرید را از دست ندهند، بازدید از این نمایشگاه را جزء نخستین برنامه گالری گردی روز 12 اردیبهشت خود قرار دهند.

این نمایشگاه تا 17 اردیبهشت در گالری گلستان برپاست.گالری گلستان گالری گلستان در دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره 34 واقع شده است.

گالری لاله؛ هم پس از مدت ها میزبان یک نمایشگاه با هنرمندان خارجی می شود. در این نمایشگاه مجموعه ای از تصویرگری معاصر کتاب¬های تصویری از کشور آلمان با نام اِردبرلَند(سرزمین توت فرنگی) به نمایش گذاشته می شود. این رویداد به منظور ایجاد تعاملات فرهنگی و هنری در سطوح بین المللی و بستر سازی مناسب برای فعالیت هنرمندان، و تبادل تجربیات هنرمندان معاصر ایران و آلمان برگزار می شود.

بخش دوم نمایشگاه دوجانبۀ انارستان- اردبرلند است که توسط تام آیکن هوفه، تصویرگر و طراح گرافیک ساکن برلین، ساماندهی شده است. اردبرلند در برگیرندۀ 80 اثر از 16 تصویرگر آلمانی است. یوهانا بِنتز، پاچو رادا ،کلاوس اِنزیکات، کاترین اشتانگلیوناس، لاشترُئر، وُلف اِرلبروخ ، اِوا موگنتالِر، تام آیگِن هوفه، آنه-کاترین بِل، هنینگ واگِنبرِتآندریاس، تُپفِر نادیا بوده، آنیکا زیمز، اَتَک، آنیا چِپِتز، یِنز بُنکه، اُلاف هایِک هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.این نمایشگاه تا31 اردیبهشت از ساعت 9 تا 19 میزبان علاقمندان خواهد بود.

گالری لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله،روبروی پارکینگ طبقاتی واقع شده است.

گالری ویستا پس از تعطیلات سال جدید نخستین نمایشگاه خود را به مروری بر آثار علی و حسن عامه کن اختصاص داده است. نمایشگاه مروری بر آثار علی و حسن عامه کن به کوشش سولمازشبانی تا 23 اردیبهشت در گالری ویستا برپاست و در این نمایشگاه مجموعه ای از تصویرسازی های این دو برادر تصویرگر به نمایش گذاشته می شود. بخش عمده تصویرگری های این دو هنرمند در قالب کتاب های برای کودکان و نوجوانان منتشرشده است.گالری ویستا درخیابان میرعماد، کوچه دوازدهم واقع شده است.

گالری شکوه؛ هم میزبان نقاشی های شراره صالحی هنرمند مقیم پاریس می شود. در این نمایشگاه صالحی نقاشی هایی که در 8 سال اخیر خلق کرده به نمایش می گذارد. صالحی در این نمایشگاه ۱۷ اثر میکس مدیا با ابعاد متفاوت از هم ارائه داده است که شامل 5 دوره کاری او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ می شود. او در این آثار موتیف و عناصر هنر ایرانی را با سبک و سیاقی جدید به کار گرفته است. رنگ‌هایی چون فیروزه‌ای، طلایی، لاجوردی و اخرایی در نقاشی‌هایش جایگاه ویژه‌ای دارند.

بیستمین نمایشگاه انفرادی شراره صالحی تا هفدهم اردیبهشت ماه در گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه (به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۷ الی ۲۱ از این آثار در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ گالری شکوه دیدن نمایند.

گالری آتبین هم میزبان نمایشگاه نقاشی وحید محمدی با عنوان واریاسیون می شود؛ نمایشگاهی که تا 23 اردیبهشت ماه ادامه پیدا خواهد کرد. گالری آتبین در خیابان ولیعصر، جنوب چهاراه پارک وی، انتهای کوچه ترنج، کوچه خاکزاد شماره 42 واقع شده است.

گالری الهه هم از 12 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه متفاوتی از آثار مهدی محب علی با عنوان" ... سنگ است" می شود. گالری الهه در بلوار آفریقا، انتهای گلفام، بن بست امینی، شماره 3 واقع شده است.

گالری شیرین طبق روال نمایشگاه انفرادی اش به طور همزمان میزبان دو نمایشگاه می شود. در گالری شماره یک شیرین نمایشگاه نقاشی نگار اورنگ با عنوان سوپر من برپا می شود و گالری شماره 2 شیرین نیز به نمایش نقاشی های جمشید محمدی با عنوان "آیا آسمان همه جا همین رنگ است؟" اختصاص داده شده. این نمایشگاه تا 23 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

گالری شیرین در ولنجک، خیابان هیجدهم، پلاک ۹ واقع شده است.

گالری جرجانی؛ هم دومین نمایشگاه خود را در سال جدید به نمایش فتو آرت نیلوفر میری اختصاص می دهد. این نمایشگاه تا 22 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. گالری جرجانی؛در خیابان ولیعصر، بالاتر از فرشته، خیابان خیام، شماره 4، زنگ 1 واقع شده است.

گالری حنا هم بالاخره پس از تعطیلات سال جدید فعالیت خود را با برپایی نمایشگاه گروهی از آثار حدیث محمدی و آیدا سعیدی آغاز می کند. این نمایشگاه تا 22 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. گالری حنا در خیابان دولت، بلوار کاوه، کوچه اخلاقی، خیابان جهانتاب، کوچه بیگلرپور شرقی شماره 19 واقع شده است.

گالری هور؛ از 12 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه حسین علی ذابحی می شود. ذابحی در این نمایشگاه مجموعه ای از طبیعت های بی جان خود را که با تکنیک رنگ و روغن در 2 سال اخیر خلق کرده است را به نمایش می گذارد. این نمایشگاه تا 22 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. گالری هور در خیابان مطهری، خیابان میزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 12 واقع شده است.

گالری آرته هم از 12 تا 17 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه نقاشی انفرادی مهدی پازوکی می شود. گالری آرته در خیابان مطهری کوه نور، کوچه پنجم شماره 8 واقع شده است.

گالری والی دومین نمایشگاه خود را در سال جاری به نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان چشمه اختصاص داده است و در این نمایشگاه که تا 23 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت؛ صبا ایمانی، فتانه فروغی، امیر کسری گلرنگ، یسری مجتهدی و جانان نوذری آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت. گالری والی در خیابان خدامی شماره 72 واقع شده است.

گالری مژده هم از روز 12 تا 18 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه مجسمه های طاهره خوش نشین می شود. گالری مژده در سعات آباد، علامه شمالی خیابان 18 شرقی پلاک 27 واقع شده است.

گالری پنجره هم بالاخره تعطیلات نوروزی اش به پایان رسید و با برپایی نمایشگاه نقاشی خط محمدرضا جوادی نسب فعالیت خود را در سال 93 آغاز کرد. عنوان این نمایشگاه نیمی دف و نیمی بوم است و جوادی نسب در این نمایشگاه برخلاف سایر هنرمندان که برای خلق آثار خود ازفرم های مربع و یا مستطیل استفاده می کند، از بوم هایی به فرم دف استفاده کرده است و در آثارش به نوعی سیری داشته در اندیشه های عرفانی. فرم بوم او ابداعی است .

این نمایشگاه از 12 تا 20 ادیبشت ماه در گالری پنجره برپا خواهد شد. گالری پنجره درظفر، خیابان فرید افشار، انتهای کوچه بابک شرقی ، پلاک 29 ، طبقه دوم واقع شده است.

گالری مریم فصیحی هرندی هم در طول سال به برپایی چند نمایشگاه اکتفا می کند؛ جمعه 12 اردیبهشت میزبان نمایشگاه رضا پناهی با عنوان ارکان ارکون می شود. رضا پناهی که به طور همزمان در زمینه طراحی و نقاشی فعالیت می کند این بار مجموعه ای از طراحی هایش را در این نمایشگاه به نمایش می گذارد.

این نمایشگاه تا 26 اردیبهشت ماه در گالری مریم فصیحی می ماند. علاقمندان برای بازدید از این آثار در ایام نمایشگاه هر روز از ساعت 16 تا 21 می توانند به این گالری مراجعه کنند.

گالری مریم فصیحی هرندی در خیابان دروس، خیابان وارسته، کوچه مشایخی واقع شده است.

ادامه نمایشگاه‌های پیشین

گالری آرته؛ تا 15 اردیبهشت میزبان نمایشگاه نقاشی نوشین روانشادی خواهد بود. گالری آرته در ونک بزرگراه کردستان، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم شماره 3 واقع شده است.

گالری اثر؛ تا نهم خرداد ماه میزبان نمایشگاه نقاشی‌های احمد مرشدلو با عنوان فضاهای منفی خواهد بود. در نمایشگاه "فضاى منفى" مرشدلو ١٢ پرتره را به نمایش گذاشته است؛ آثارى که با تکنیک خودکار روى مقوا خلق شده‌اند و گویى هنرمند سیما و صورت انسان‌ها و روزگارى که بر آنان گذشته را بازتاب مى‌دهد.گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، رو به روی خانه هنرمندان، شماره ۱۶ است و علاقمندان می‌توانند از این آثار یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دیدن نمایند.

گالری آران؛ تا 17 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه نقاشی شهریار حاتمی خواهد بود. تکنیک او در این نمایشگاه همچون آثار پیشین اش رنگ روغن است و در این نمایشگاه او 8 نقاشی در ابعاد بزرگ را به نمایش خواهم گذاشت. گالری آران در بلوار کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره 9 واقع شده است.

گالری آریا؛ تا 15 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه نقاشی "حمید فام "با عنوان "اسطوره‌های موازی" خواهد بود. گالری آریا در خیابان ولی عصر بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوچه زرین شماره 10 واقع شده است.

گالری افرند تا 12 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه گروهی طراحی گروه نقاشان سپند خواهد بود. گروه سپند متشکل از احمد نورالهی، خلیل سمائی جابلو و محمد اعظم زاده است. گالری افرند در یوسف آباد، جهان آرا، خیابان 19( جلال حسینی) شماره 48 واقع شده است.

گالری هما؛ تا 16 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه لادن بروجردی خواهد بود. گالری هما در خیابان کریم‌خان زند،خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره 8 واقع شده است.

گالری زیرزمین دستان تا 13 اردیبهشت ماه میزبان نخستین نمایشگاه طراحی امین منتظری با عنوان ماجرا خواهد بود. در این نمایشگاه منتظری مجموعه ای ازافسانه ها، داستان ها و اسطوره های آشنای ایرانی و اروپایی را به تصویر کشیده است .زیرزمین دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار،شماره 6 واقع است.

گالری سین؛ تا 14 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه نقاشی سوگند نبی‌اللهی خواهد بود. گالری سین در شهرک غرب، فاز2، خیابان هرمزان، پیروزان جنوبی، کوچه 12 شماره 16 واقع شده است.

گالری اعتماد؛ تا 16 اردیبهشت ماه به صورت همزمان میزبان دو نمایشگاه محسن احمدوند و حمید پازوکی خواهد بود. محسن احمدوند در نمایشگاه طراحی هایش مجموعه ای از موضوعات اجتماعی را با بیان نمادین به تصویر کشیده است. نمایشگاه نقاشی‌های عبدالحمید پازوکی که با عنوان "از خشت تا سرشت" در گالری اعتماد برپاست؛ در برگیرنده مجموعه ای از نقاشی ها آبستره اوست. گالری اعتماد در نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، بوکان، دو راهی سمت راست شماره 4 واقع شده است.

گالری ماه مهر تا 29 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه نقاشی‌های پری‌یوش گنجی خواهد بود. در این نمایشگاه گنجی مجموعه 60 نقاشی کوچک را به نمایش گذاشته است. گالری ماه مهر در خیابان آفریقا، خیابان نیلوفر شماره 7 واقع است. گالری مهروا؛ تا 15 اردیبهشت میزبان نمایشگاه نقاشی و طراحی فربد مرشد زاده خواهد بود. گالری مهروا در خیابان کریم خان، کوچه شهید عضدی، آبان جنوبی شماره 38 واقع شده است.

گالری راه ابریشم تا 15 اردیبهشت ماه همچنان اسیر کابوس‌های علی زارع خواهد بود. گالری راه ابریشم در خیابان لواسانی، جنب شهروند، پلاک 103 واحد 2 واقع شده است.

آرت سنتر؛ هم تا 16 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه نقاشی خط محمدسعید نقاشیان با محوریت کلمه "هو" خواهد بود. این نمایشگاه در دو گالری ملک و سالن شماره 2 مجموعه آرت سنتر برپاست.

گالری آرت سنتر به نشانی خیابان شریعتی، ضلع شمال غربی پل صدر، شماره 1716 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

همچنین گالری های خانه هنرمندان نیز تا 14 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاهایی است که به مناسبت دو رویداد هفته گرافیک و هفته تئاتر در این مجموعه برپا شده است.

انتهای پیام/320