به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، کاردار سفارت جمهوری چک در تهران به منظور گفت‌و‌گو پیرامون برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در مجموعه فرهنگسرای نیاوران حضور یافته و از سالن اصلی این مجموعه بازدید کرد.

"پی‌تر استپانک" همچنین در دیدار با رئیس فرهنگسرا و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران درخواست سفارت جمهوری چک برای برگزاری کنسرت ویلن "اسویسنت" هنرمند مطرح این کشور را مطرح کرد و برگزاری این برنامه را نقطه آغاز همکاری‌های دوجانبه دانست.

"استپانک" در این خصوص اظهار کرد: ما به خوبی با هنر و فرهنگ اصیل ایران آشنا هستیم و امیدواریم برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه میان ایران و جمهوری چک برگزار شود.

او افزود: زمینه بسیار خوبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ایران در جمهوری چک وجود دارد. مردم جمهوری چک شناخت خوبی از فرهنگ ایران دارند، خصوصا در بخش سینما باید بگویم سینمای ایران در کشور ما به خوبی شناخته شده و زمینه مناسبی برای برگزاری هفته فیلم ایران در جمهوری چک وجود دارد. همچنین می‌توانیم برنامه‌های هنری خوبی را با حضور هنرمندان جمهوری چک در تهران برگزار کنیم و خوشحال می‌شویم در این زمینه همکاری نزدیکی با مجموعه بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران داشته باشیم.

سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری بین المللی را یکی از اولویت‌های مجموعه فرهنگسرای نیاوران دانست وگفت: فرهنگسرای نیاوران ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای برنامه‌های برون مرزی دارد و بر همین اساس رابطه بسیاری خوبی با نهاد‌ها و سازمان‌ها همچنین سفارت‌های خارجی در زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ایجاد شده که امیدواریم از این فرصت برای برگزاری برنامه‌های تاثیرگذار به خوبی استفاده کنیم.

سجادی در ادامه با اعلام آمادگی مجموعه فرهنگسرای نیاوران در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه گفت: ما با همه توان آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌ها اعلام می‌کنیم و امیدواریم برگزاری کنسرت هنرمند اهل جمهوری چک در این مجموعه نقطه آغازی بر همکاری‌های مستمر در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله موسیقی، تئا‌تر و سینما باشد.

گفتنی است بر اساس توافقات صورت گرفته در این نشست، فرهنگسرای نیاوران تابستان سال جاری میزبان کنسرت ویلن "اسویسنت" هنرمند مطرح جمهوری چک در سالن خلیج فارس خواهد بود.

انتهای پیام/