به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا؛ در این مراسم که با اجرای امیرحسین مدرس همراه بود، جمعی از هنرمندان حوزه سینما‌، تلویزیون و ادب که در حوزه کار و کارگری آثاری را خلق کرده بودند، تقدیر شدند.

پرویز پرستویی که برای بازی در فیلم سینمایی "امروز" به کارگردانی رضا میرکریمی در این مراسم تقدیر شد،‌ در سخنان کوتاهی ضمن تبریک به علی ربیعی به مناسبت روز کارگر، یادآور شد: من از شش سالگی کارگری کرده‌ام و اگر بخواهم در سینما درصد جانبازی بگیرم‌، درصد بالایی خواهد بود. چون هیچ‌وقت نقش‌های شیک به من نداده‌اند‌ خدا را شکر‌ در سینما هم کارگری کرده‌ام.

این بازیگر سینما با اشاره به کتابی که پس از دوازده سال تهیه شده و در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی خواهد شد‌، افزود: اگر آن 500 صفحه کتاب به دست اهلش برسد در آنجا هم درک خواهد شد که پرستویی ریشه در یک خانواده کارگری دارد و فقط یک هنرپیشه سینما نیست.

پرستویی با بیان خاطره‌ای از فیلم "دیوانه از قفس پرید" بیان کرد: به یمن همین ریشه کارگری داشتنم، «نه» را در سینما خیلی راحت می‌گویم و افتخار می‌کنم که سر سفره کارگر بزرگ شده‌ام.

او همچنین با بیان اینکه وزیر کار، رفتار صادقانه‌ای دارد گفت: امیدوارم با حضور ایشان، کارگران روز خوشی داشته باشند.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی هم در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: دوست دارم این وزارتخانه‌، وزارتخانه هنرمندان هم باشد و امیدوارم به همت همکارانم در خانه سینما و کانون‌های هنری و ادبی دیگر گام‌هایی را در این راستا برداریم.

در این مراسم با حضور علی ربیعی ،‌ موالی زاده‌ (معاون فرهنگی وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی)،‌ حجت الاسلام دعایی‌ (نماینده ولی فقیه و سرپرست موسسه فرهنگی اطلاعات)،‌ محجوب (دبیر خانه کارگر)،‌ علیرضا رضاداد (دبیر جشنواره فیلم فجر)، محمدمهدی عسگرپور (مدیرعامل خانه سینما) و تعداد دیگری از مسئولین شهری و دولتی از هنرمندان برگزیده در جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی و نیز سازندگان مجموعه‌های تلویزیونی و سینمایی تقدیر شد.

به این ترتیب از تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «شیار 143» تقدیر شد که البته نرگس آبیار و قاسمی به دلیل حضور در مراسمی این جلسه را ترک کردند و تنها ابوذر پورمحمدی و مهران احمدی به عنوان تهیه‌کننده و بازیگر این فیلم تقدیر شدند.

همچنین امیر سیدزاده و پانته‌آ پناهی‌ها هم برای فیلم "خانوم" تندیس ‌ و لوح سپاس‌ دریافت کردند.

رضا میرکریمی و پرویز پرستویی‌ بازیگر و کارگردان فیلم «امروز» ،‌ حامد محمدی و جواد عزتی‌ (کارگردان و بازیگر فیلم "فرشته‌ها با هم می‌آیند") جمشید محمودی و ساعد سهیلی (کارگردان وبازیگر فیلم "چند متر مکعب عشق") از دیگر هنرمندانی بودند که برای آثار سینمایی خود تقدیر شدند.

همچنین از علیرضا خمسه ‌، کوروش تهامی‌ و بهنوش بختیاری هم برای مجموعه تلویزیونی «عصر پاییزی» که با مشارکت وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی ساخته شده بود، هم تقدیر شد.

به گزارش ایسنا،‌ در این مراسم برگزیدگانی هم در بخش شعر‌،تندیس‌، لوح سپاس و جایزه نقدی دریافت کردند.

این برگزیدگان در بخش‌های شعر کلاسیک کارگری‌، شعر سپید آزاد،‌ شعر سپید کارگری‌، ترانه ازاد‌، ترانه کارگری‌، شعر طنز در حوزه کارگری‌، شعر در رشته کودکان کار‌ و کتاب شعر کارگری عبارتند از مریم آریان‌، رسول پیره،‌ سابیر هاکا، صابر قدیمی‌، امیرعلی سلیمانی‌، روح‌الله احمدی‌، پیام پولاد.

حجت الاسلام محمود دعایی هم در این مراسم خاطراتی را از دوران نوجوانی خود که به کارگری پرداخته بود‌، بیان کرد.

در مراسم اولین جشنواره‌ فرهنگی هنری کارگر ایرانی که در سالن تلاش برگزار شد،‌ جمعی از هنرمندان کشور از جمله احمدرضا درویش‌، سیامک اطلسی‌، داریوش اسدزاده‌، محسن قاضی مرادی‌، مهوش وقاری‌، علیرضا رضاداد‌ و.... حضور داشتند.

انتهای پیام/32/