به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، امیرعباس ستایشگر دبیر کانون برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر در این باره گفت: کانون برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر کار خود را آبان ماه سال گذشته با پی گیری و حمایت انجمن موسیقی ایران با هدف حمایت از برگزیدگان جشنواره‌های موسیقی فجر آغاز کرد که طی آن "اجرای کنسرت"، "انتشار آلبوم" و "برگزاری مس‌تر کلاس‌ها و کارگاه‌های تخصصی آموزشی" را سرلوحه کار خود قرار داد.

او ادامه داد: در مرحله اول فعالیت این کانون، ۱۰ گروه تحت پوشش قرار گرفته‌اند که ۴ گروه از آن‌ها از تهران، ۲ گروه از شیراز، و یک گروه از استان‌های اصفهان، تبریز، ساری و مهاباد عضو کانون شده‌اند.

ستایشگر افزود: در شش ماه اول سال فعالیت ۵ گروه موسیقی که اثری در قالب آلبوم یا کنسرت قابل ارائه دارند، مورد حمایت قرار می‌گیرند به طوری که هم اکنون کوارتت گیتار باران به سرپرستی عمید عسگری طی روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود.

دبیر کانون برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر بیان داد: در کنار کوارتت گیتار باران، گروه موسیقی "ژی" به سرپرستی شهباز شاهین‌پور نیز در تدارک انتشار آلبوم خود هستند که این گروه نیز تحت حمایت کانون قرار گرفته‌اند.

این نوازنده در خصوص نوع حمایت کانون از این دو گروه گفت: برای کوارتت گیتار باران بخش اعظمی از هزینه‌های اجرا از جمله اجاره سالن را پرداخت کرده‌ایم و تمامی درآمد حاصل از بلیت فروشی متعلق به خود گروه است و برای گروه "ژی" نیز در قالب حمایت کانون، ۲ هزار سی دی از آوای باربد که ناشر اثر است را خریداری کرده‌ایم که به غیر از این تعداد نیز هر چه در بازار به فروش رسد نیز برای خود گروه است.

ستایشگر در خاتمه خاطر نشان کرد: گروههای دیگر عضو کانون نیز به نسبت فعالیت خودشان مورد حمایت قرار می‌گیرند. اما اجرای صحنه‌ای و یا انتشار آلبوم‌هایشان بستگی به شیوه فعالیت خودشان دارد و کانون هیچ دخالتی در این موضوع ندارد.

انتهای پیام/