به گزارش هنرآنلاین ؛ متن کامل بیانیه این بازیگر و کارگردان تئاتر که روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد تجلیل قرار می‌گیرد، به شرح زیر است: "

همکاران گرامی ، دوستان بازیگر... روز بازیگر بر شما مبارک باد.

یکسال دیگر گذشت و تئاتر این گوهر بی بدیل اندیشه و احساس در همه جای این جهان خاکی ، از جمله سرزمین مادریمان ایران ، جلوه گری کرد. صحنه‌ها روشن شدند و شما بازیگران صحنه، گریستید و گریاندید، خندیدید و خنداندید. مخاطب را با ایما و اشاره و گاه با فریادی از ته دل به اندیشیدن واداشتید. خسته نباشید. که این جمله در شان بازیگری که از صحنه پایین می‌آید نیست... و هنوز که هنوز است نتوانسته ایم جمله ای یا کلمه‌ای بیابیم تا رنجی که بازیگر می‌برد و همچنین لذت و شادی او را بر صحنه پاس بداریم.

همکار عزیز، ما حرفه‌مان را که بازیگری در صحنه است انجام می‌دهیم با تمام سعی و داشته هایمان اما...

کسانی هستند که مسئولند تا امکانات به صحنه رفتن ما بازیگران و همچنین وضع معیشتی ما را سرو سامان بدهند... آیا آنان در این باره سعی و تلاش خود را کرده‌اند؟

بازیگران تئاتر این مرز و بوم، سال نو را با امید آغاز می‌کنند به این امید که مسئولان اداره تئاتر کشور نیز تغییری در اوضاع نابسامان بدهند. مشکلات سال های پیش و سال های پیشتر همچنان باقیست. نزدیک به یکسال از آمدن دولت تدبیر و امید می‌گذرد. زمانی در یک نگاه کوتاه و در یک نگاه بسیار بلند. مسئولان محترم در این زمان هم کوتاه و هم بلند چه کرده‌اند؟ آیا قدمی در راه برطرف کردن مشکلات بازیگران برداشته‌اند؟ آیا شغل و حرفه ای به نام بازیگر تئاتر پذیرفته شده است؟ آیا قرار داد تیپ بعنوان یک حق به رسمیت شناخته شده است؟ آیا در مورد تغییر کف قرارداد تیپ با توجه به تورم و گذشت سال‌ها از تصویب آن در خانه تئاتر تلاشی صورت گرفته است؟ آیا بازیگران نمایش های اجرا شده ، دستمزدشان را گرفته اند؟ آیا سالنی بر سالن های موجود اضافه شده است؟ آیا سالن های موجود ترمیم شده اند؟ آیا هر سالن شخصیت خود را پیدا کرده است؟ آیا برای فارغ التحصیلان تئاتر که هر سال وارد بازار کار تئاتر می‌شوند فکری شده است؟ آیا برای معیشت بازیگران سالخورده و ازکارافتاده و بیمار تئاتر چاره ای اندیشیده شده است؟

آیا در عزل و نصب مدیران و مسئولان تئاتر، خانه تئاتر به رایزنی دعوت شده است؟ آیا این بازیگران تئاتر هستند که مدیران و مسئولانشان را انتخاب کرده اند؟ آیا و صدها آیای دیگر که مسئولان تئاتر ما اگر چه ما انتخابشان نکرده‌ایم باید جوابگو باشند. و این انتظاری است به حق... بگذریم و در این روز بازیگر ذهنمان را آشفته نکنیم. امیدوارانه بگوئیم زمان کوتاهی از دولت امید گذشته و همچنان امیدوارانه به آینده چشم بدوزیم و در انتظار بمانیم

در انتظار گودو شاید......

انتهای پیام/32/