به گزارش خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین ، "متین گیاهی" فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی است و اکنون به کار تولید کیف و زیورآلات چرمی دست ساز مشغول است.

لطفا درباره نحوه فعالیت خود توضیح دهید.

من همیشه علاقه زیادی به هنر و رشته‌های هنری داشتم و به همین دلیل از بین حرفه‌های مختلف این کار را انتخاب کردم. حدود 3 سال پیش به دلیل علاقه زیاد به این کار، خودم به صورت تجربی و بدون استاد اصول کار را یاد گرفتم و وقتی با استقبال دیگران از ساخته‌هایم مواجه شدم بیشتر جذب این کار شدم و الان به‌طور جدی به تولید و دوخت زیورآلات و کیف‌های چرمی مشغول هستم.

محصولات شما چه ویژگی‌هایی دارند؟

طراحی کارها به گونه‌ای جوان‌پسند و به‌روز صورت می‌گیرد تا علاوه بر افراد سنین بالا که معمولا طرفدار محصولات چرمی هستند، جوان‌ترها هم به سمت محصولات چرمی گرایش پیدا کنند. این کار از طریق استفاده از رنگ‌های شاد و یا ترکیب آنها با رنگ‌های سنگین صورت می‌گیرد. همچنین سبک بودن محصولات از نظر وزنی از نکات مهم در طراحی کارهای من هستند.

به نظر شما چگونه می‌توان روحیه ایرانی را در این کارها نشان داد؟

با کارهایی مثل استفاده از ترکیب رنگ‌هایی که در پارچه‌های سنتی وجود دارند، مثل سبز و قرمز که در پارچه‌های ترمه وجود دارد. یا استفاده از تکنیک نقاشی روی چرم و به‌ کار بردن طرح‌های ایرانی، تا حدی ایرانی بودن کار در محصولات نشان داده می‌شود.

تولید محصولات به عهده شماست یا با افراد دیگری همکاری می‌کنید؟

طراحی و اجرای همه کارها به عهده من است. البته گاهی بعضی از مشتری‌ها سفارشی با سلیقه خود مطرح می‌کنند که اگر مورد پسند دیگران قرار بگیرد، با رضایت مشتری جزء طرح‌ها قرار می‌گیرند.

آینده این کار در ایران را چه‌طور می‌بینید؟

چون چرم طبیعی از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار است در صورتی‌که بتوان طرح‌ها را به‌روز کرد و همواره از ایده‌های تازه در طراحی کارها استفاده کرد، آینده خوبی برای این کار در ایران وجود دارد. در طی مدت کمی که از ارائه محصولات چرمی مدرن و فانتزی می‌گذرد این کارها طرفداران خود را پیدا کرده و مورد استقبال قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/