به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی؛ ابراهیم رحیمی زنگنه با بیان اینکه؛ مراسم اردیبهشت تئاتر و آئین اختتامیه آن در دو روز متفاوت در استان برگزار می‌شود، گفت: آئین پاسداشت اردیبهشت تئاتر 10 اردیبهشت ماه با تقدیر از فعالان و هنرمندان برگزیده تئاتر استان برگزار و 27 این ماه نیز آئین پایانی آن در محوطه جهانی بیستون برپا خواهد شد.

او برگزاری آئین پایانی اردیبهشت تئاتر را باشکوه دانست و افزود: بی شک محوطه جهانی، تاریخی بیستون به عنوان نمادی از تاریخ و فرهنگ، بهترین مکان برای اجرای این مراسم است. در این روز برجسته ترین مسئولان کشوری و هنرمندان صاحب نامی چون عزت الله انتظامی، علی نصیریان، داوود رشیدی و ... حضور خواهند داشت. همچنین سالار عقیلی، خواننده برجسته کشورمان، در این مراسم آثاری را اجرا خواهند کرد.

رحیمی زنگنه با تاکید بر اهمیت برگزاری اردیبهشت تئاتر خاطرنشان کرد: این آئین فرصتی است تا فعالان این عرصه شناسایی و معرفی شوند. این مهم برای هنرمندان جوان، که قصد ورود به عرصه هنرهای نمایشی را دارند، راهگشاست. از دیگر سو، اردیبهشت تئاتر نشان دهنده رویکرد یکساله تئاتر خواهد بود و یقینا وزش نسیم تازه‌ای در فضای تئاتر محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، وضعیت هنرهای نمایشی در این استان را مثبت ارزیابی و تشریح کرد: کرمانشاه با وجود مجموعه تئاترشهر و نیروهای فعال در هنرهای نمایشی، جایگاه برجسته ای در عرصه تئاتر دارد و بعد از استان تهران، پرکارترین و فعال ترین انجمن هنرهای نمایشی محسوب می‌شود. در این میان تنها با محدودیت اعتبارات رو به روایم؛ هر چند در تامین هزینه در بسیاری از مواقع مستقل عمل کرده و با بهره گیری از حامی مالی فعالیت‌ها را انجام داده‌ایم، اما با اختصاص اعتبارات کافی و ایجاد امکانات، می‌توان گام‌های موثرتری را در این مسیر برداشت.

رحیمی زنگنه در پایان با بیان اینکه باید تئاتر در میان خانواده‌ها ‌ها از جایگاه بالاتری برخوردار باشد، تصریح کرد: امیدوارم با اجرای آثار فاخری که مخاطبان با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، بتوان اقدامات لازم را در این زمینه انجام داد. امسال با نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده و این وظیفه مضاعفی را برعهده ما می‌گذارد. امیدوارم با پرداخت بیشتر به موضوعاتی چون سبک زندگی اسلامی و ایرانی، که از موضوعات مورد تاکید رهبری است، بتوان فضای مساعدی را ایجاد کرد.

گفتنی است، جشن‌های اردیبهشت تئاتر امسال 4 تا 27 اردیبهشت ماه در استان‌های کشور برگزار و مراسم اختتامیه سراسری 27 اردیبهشت به میزبانی کرمانشاه برپا می‌شود.

انتهای پیام/32/