به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گالری شکوه؛ نمایشگاهی از تصویرگری معاصر کتاب­های تصویری از کشور آلمان با نام اِردبرلَند(سرزمین توت فرنگی) در گالری لاله تهران برگزار می­شود. این رویداد به منظور ایجاد تعاملات فرهنگی و هنری در سطوح بین المللی و بستر سازی مناسب برای فعالیت هنرمندان، و تبادل تجربیات هنرمندان معاصر ایران و آلمان برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بخش دوم نمایشگاه دوجانبۀ انارستان- اردبرلند است که توسط تام آیکن هوفه، تصویرگر و طراح گرافیک ساکن برلین، ساماندهی شده است. اردبرلند که در برگیرندۀ حدود 80 اثر از 16 تصویرگر آلمانی است، با همکاری شورای کتاب کودک و گالری لاله در تهران و وزارت امور خارجه جمهوری فدرال آلمان، بخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان و انتشارات هامرآوئه، انجمن هنری طراحی و تصویرسازی برلین برگزار می­شود.

یوهانا بِنتز، پاچو رادا ،کلاوس اِنزیکات، کاترین اشتانگلیوناس، لاشترُئر ، وُلف اِرلبروخ ، اِوا موگنتالِر، ، تام آیگِن هوفه، آنه-کاترین بِل، هنینگ واگِنبرِتآندریاس، تُپفِر نادیا بوده، آنیکا زیمز، اَتَک، آنیا چِپِتز، یِنز بُنکه، اُلاف هایِک هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه تصویرگران معاصر آلمانی (اردبرلند) پس از تهران، در شهرهای اصفهان، مشهد و گرگان به نمایش در خواهد آمد.

بخش نخست این برنامۀ دوجانبه، نمایشگاه انارستان -تصویرگری معاصر کتاب کودک از کشور ایران - از سپتامبر 2013 الی در آپریل 2014 در کتابخانۀ بین­المللی جوانان مونیخ برگزار شد.

این نمایشگاه به زودی سفر خود را به شهرهای اروپا و... آغاز می کند.آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه 12 اردیبهشت 1393 از ساعت 5 تا 9 بعداز ظهر است و در روز افتتاحیه جمعی از هنرمندان دو کشور ، مسولان فرهنگی حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه تا31 اردیبهشت از ساعت 9 تا 19 میزبان علاقمندان خواهد بود.

گالری لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله،روبروی پارکینگ طبقاتی واقع شده است.

انتهای پیام/320