به گزارش سرویس معماری هنرآنلاین ؛ سید محمدبهشتی، مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و عضو پیشین شورای عالی معماری و شهرسازی کشور درباره حضور مدیرکل یونسکو در ایران و بازدید از آثار تاریخی معماری و ثبت نقشه‌های تاریخی ایران گفت: چنین دیدارها و روابطی باعث می‌شود مناسبات ما با کشورهای دیگر در حوزه‌ای پیش رود که به نفع هر دو طرف باشد.

بهشتی درباره گستره شدن روابط فرهنگی ایران و دیگر کشورها به واسطه حضور دیدار خانم آیرینا بوکوا گفت: رفت و آمد دبیر کل یونسکو به ایران و روابطی از این دست می‌تواند باعث گرم شدن رابطه ما با چنین سازمان‌های گسترده جهانی باشد. از طرفی چنین اتفاق‌هایی می‌تواند در گرم‌تر شدن رابطه ایران با دیگر کشورهایی که در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی خود فعال‌تر هستند نیز تاثیرگزار باشد.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان این که نمی‌توان از یونسکو توقع کمک مالی داشت ادامه داد: کمک‌های یونسکو بیشتر در حوزه های علمی و فرهنگی است.

او با اشاره به اینکه حفظ و انتقال ارزش‌های تاریخی بسیار مفید است بیان کرد: یونسکو برای حفظ اسناد تاریخی و فرهنگی تلاش می‌کند اما متاسفانه بسیاری از این میراث‌ها از بین رفته و نابود شده و هدف ما این است که میراث انسان‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام/