حمید قبادی، رئیس کارگروه مد و لباس از ابلاغ سند اجرایی برنامه‌های حوزه مد و لباس خبر داد و در این باره به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: سند اجرایی برنامه‌های سال 93 کارگروه ساماندهی مد و لباس بر اساس سیاست‌های ابلاغی معاونت امور هنری در سال جاری و قانونی ساماندهی مد و لباس ابلاغ شد. همچنین آیین‌نامه اجرایی مربوطه تدوین و به زودی فعالیت‌های اجرایی مربوطه نیز بر اساس اعتبارات و میزان تعاملات در چارچوب برنامه‌ریزی اجرایی خواهد شد.

او در ادامه افزود: چارچوب این سند نیز عمدتا بر اساس محورهای افزایش تعاملات صنفی و تخصصی، افزایش مشارکت دست اندرکاران این حوزه، توسعه فعالیت‌های ملی و بین‌المللی، توجه به ظرفیت اقوام و استان‌های کشور، افزودن اماکن مورد نیاز و استفاده از ظرفیت‌های ساختاری تدوین شده است.

رئیس کارگروه مد و لباس تصریح کرد: شاید مهمترین و اصلی‌ترین شاخص این صنعت افزایش قدرت انتخاب مردم و به کارگیری تمام ظرفیت‌ها در این حوزه باشد.

قبادی بیان کرد: توجه به راه‌اندازی و توسعه فعالیت‌های موسسات و ایجاد نهادهای فعال در این حوزه برای پاسخگویی قانونی به نیازهای مخاطبان در زمینه‌های مختلف حوزه مد و لباس کشور نیز از جمله برنامه‌های دنبال شده در این سند است.

انتهای پیام/61