تکتم همتی،عضو هیات علمی دانشکده هنر بیرجند درباره فعالیت اتحادیه طراحان لباس در این استان به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: متاسفانه هنوز مساله طراحی لباس به عنوان یک هنر مستقل شناخته نشده است به همین خاطر در کلیت ماجرا و حضور اساتید برتر مشکلاتی وجود دارد.

او ادامه داد: در واقع هنوز انجمن طراحان استانی مانند سایر انجمن‌ها شناخته نشده است ضمن اینکه حیطه فعالیت انجمن مرکزی تهران نیز به گستردگی بخش‌هایی نظیر انجمن گرافیک نرسیده است به همین خاطر به اندازه سایر رشته‌ها در فعالیت هنرمندان این حوزه پررنگ نیست.

عضو هیات علمی دانشکده هنر بیرجند تصریح کرد: انجمن گرافیک به عنوان مرکز معتبری شناخته می‌شود که وقتی کارگاه آموزشی برگزار می‌کند قطعا اساتید برتر بین‌المللی در آن حضور دارند و فعالانه برای پیش بردن حرفه‌ای این رشته حرکت می‌کند اما هنوز این اتفاق در حوزه طراحی لباس رخ نداده است.

همتی درباره تاثیرات انجمن طراحان لباس گفت: انجمن طراحان لباس می‌تواند روی فضای کار طراحان بسیار موثر عمل کند. همین برگزاری کلاس‌های تخصصی و حمایت‌هایی که از طراحان با وجود محدودیت‌ها و منابع مالی کم می‌شود بسیار عالی است.

او با ابراز ناراحتی از عدم درک توانایی برخی از طراحان اظهار کرد: متاسفانه انتخاب‌هایی که در سطح کلان کشوری روی برخی از طراحان و اساتید می‌شود، درست نیست به نحوی که برخی از افراد که به عنوان مسئول بخش طراحی در حوزه‌های دولتی انتخاب می‌شوند قابلیت‌های لازم را ندارند این موضوع در سطح استانی نیز دیده می‌شود.

این طراح لباس ادامه داد: باید برای پیشرفت در حوزه طراحی لباس عده‌ای از افراد خلاق و با استعداد را به دوره‌های بین‌المللی بفرستیم تا با دریافت تجربیات و استانداردهای جهانی به کشور باز گردند و امکان شروع یک روند بر پایه توانایی‌های داخلی فراهم کنند.

همتی فضای فعالیت طراحان در استان‌های را محدود خواند و گفت: متاسفانه هنوز فضای فعالیت شهرستان‌ها محدود است زیرا افراد تحصیلکرده و با جسارت بال و پر حرکت را به اندازه کافی ندارند به همین خاطر طراحی هنوز در پستوی خانه‌ها و زیرزمین‌ها جریان دارد برای خروج از این مرحله باید به این گروه اعتماد کنیم و از آنها حمایت شود.

انتهای پیام/61