لیلی گلستان مترجم و مدیر گالری گلستان با اعلام خبر به هنرآنلاین گفت: ضرورت‌هاى حضور پررنگ در فضاى مجازى روشن و بدیهى ست از این رو تصمیم گرفتیم سایتی جامع راه اندازی کنیم تا پاسخگوى انبوه علاقمندانى باشیم که هر هفته امکان دیدار از نمایشگاههایمان را ندارند و یا فراتر از آن ، مى خواهند حرفه اى تر و مستمر روند کارى هنرمندان و فروش آثار هنرى را پیگیرى کنند؛ لذا علاوه بر بخش های جدید ،تمام برنامه های گالری از چهار سال پیش که سایت اولیه را را راه اندازی کردیم از امروز در آدرس www.golestangallery.com در دسترس علاقمندان است.

او درباره فروش آثار هنری از طریق وب سایت گالری گلستان گفت: آمار بازدیدکنندگان سایت در ماه‌هاى اخیر بسیار بالا بود و حتى از طریق سایت آثار زیادی می فروختیم به همین دلیل تصمیم به توسعه وب سایت گالری گرفتیم و بخش های مختلفی به آن اضافه کردیم زیرااز این رسانه افرادی که در شهرستان ها و یا خارج از کشور هستند هم می توانند به صورت مجازی از نمایشگاه ها دیدن و خرید نمایند. هنگام برگزاری هر نمایشگاه هشت اثر بر روی وب سایت گالری گذاشته می شود که مخاطبان می توانند در صورت تمایل برای خرید کار به ما ایمیل بزنند تا ما عکس تمامی آثار را به صورت فایل pdf برایشان بفرستیم و آنها قدرت انتخاب بیشتری برای خرید بیابند.

در بخش دیگری از سایت نیز آثار گنجینه برای فروش ارائه خواهد شد و در نهایت عکس آثاری که فروش می رود با علامت قرمز رنگ فروش بر روى وب سایت قرار می گیرد که مخاطبان بدانند کدامیک از آثار به فروش رسیده است تا برای خرید آثار دیگری اقدام کنند.

گلستان اضافه کرد: به جهت فعالیتم در زمینه ادبی ، بخش ادبیات را هم به سایت اضافه کردیم. این بخش شامل مصاحبه ها ، یادداشت ها، کتاب هایی که در این زمینه ترجمه و تالیف کرده ام می باشد. برای راه اندازی این بخش ابتدا قسمت هایی از رویداد های ادبی مربوط به من در سایت قرار خواهد گرفت و پس از آن هر هفته به تعداد آنها اضافه خواهد شد.

گلستان ضمن اشاره به بخش متفاوت کتاب‌های تجسمی در وب سایت گالری گلستان گفت: در این بخش در وب سایت گالری گلستان کتاب‌هایی که ترجمه کرده‌ام، مصاحبه‌هایی که راجع به کتاب‌ها و ادبیات معاصر انجام داده ام، یادداشت‌هایم که در رابطه با مسائل روز و معضلات کاری در زمینه تجسمی و ادبیات در روزنامه‌های مختلف چاپ شده است را منعکس می‌کنیم.

او افزود: اغلب گالری های تهران وب سایت دارند و بعضی از آنها از طریق وب سایت آثار هنری می فروشند اما سایت جامعی برای فروش آثار ندارند، امیدوارم که همه گالری ها سایتشان را گسترش دهند و زمینه فروش آثار از این طریق را فراهم کنند.

گلستان در ادامه عنوان کرد: با گالری های مختلف صحبت خواهیم کرد تا در صورت تمایل آدرس لینک گالری هایشان را در سایت گالری بگذاریم تا بازدیدکنندگانی که وارد سایت گالری گلستان می شوند در صورت تمایل وب سایت گالری های دیگر تهران را هم ببینند و از اخبار نمایشگاه های این گالری ها هم باخبر شوند.

على دردشتى مدیر پروژه طراحى و راه اندازى وب سایت جدید گالرى گلستان نیز ، هفت بخش ارائه آنلاین نمایشگاه‌ها ، نمایش گنجینه گالرى ، سفارش اثر ، معرفى هنرمندانى که با گالرى گلستان همکارى دارند ، معرفى کتاب ، پیوندها و دست نوشته هاى خانم لیلى گلستان را از خصوصیات این رسانه خواند و گفت : هر یک از این بخش ها زیر مجموعه هایى دارد که خدمات به روزى در اختیار علاقمندان قرار مى دهد.

دردشتى در توضیح بیشتر این پروژه گفت : تمامی نمایشگاه‌های برگزار شده در گالری گلستان از برنامه های گذشته تا برنامه های آینده، در وب سایت این گالری دارای صفحه ی ویژه ای هستند. آنچه در صفحه ی هر نمایشگاه نمایش داده شده و منتشر می شود بدین شرح است:

1- تصویر آثار نمایشگاه: تصویر آثار به نمایش در آمده در گالری گلستان در صفحه ی مربوط به هر نمایشگاه قابل مشاهده است. بازدیدکنندگان علاوه بر مشاهده ی تصویر و مشخصات هر اثر، می توانند در همین صفحه سفارش خود را برای خرید اثر ثبت کرده نسبت به خرید آن اقدام کنند. در این صورت گالری گلستان برای تحویل اثر با سفارش دهنده ی آن تماس خواهد گرفت. خرید آثار تنها از میان نمایشگاه های گذشته و نمایشگاه در حال برگزاری امکانپذیر است.

همچنین بازدید کنندگان می توانند در صورتی که اثر را پسندیده اند با کلیک دکمه ی لایک، به اثر امتیاز دهند و یا آنها را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارند. این امکان هم وجود دارد که بازدید کنندگان نظر خود را در مورد هر اثر یا در مورد کل نمایشگاه در وب سایت ثبت کنند.

2- بیانیه نمایشگاه: در صورتی که هنرمند برای نمایشگاه خود بیانیه ای نوشته باشد، کاربران می توانند در کنار هر اثر بیانیه آن را هم مشاهده کنند.

3- یادداشت مدیر گالری در مورد نمایشگاه: لیلی گلستان به طور معمول برای هر نمایشگاه یادداشت کوتاهی می نویسند که در صفحه ی آن نمایشگاه در وب سایت قابل مشاهده است.

4- یادداشت منتقدین: چنانچه یادداشتی در نقد نمایشگاه توسط منتقدین نوشته شده باشد در صفحه ی نمایشگاه درج میشود.

5- بازتاب نمایشگاه در رسانه ها: مطالبی که در خصوص نمایشگاه در رسانه های دیگر منتشر شده است در صفحه ی نمایشگاه قابل دسترسی است.

6- بیوگرافی هنرمند: در بخش بیوگرافی هنرمند علاوه بر اطلاعات فردی و حرفه ای هر هنرمند، بازدید کنندگان آثار دیگری از این هنرمند را هم خواهند دید.

دردشتى در ادامه درباره بخش گنجینه گالری در وب سایت جدید گالرى گلستان گفت : در بخش گنجینه بازدیدکنندگان می توانند آثاری از گنجینه ی گالری راکه آماده ی فروش است ، مشاهده کنند. و اگر کسی قصد خرید آن را کرد می تواند سفارش خود را ثبت کند.یا نظر خود را در مورد اثر بنویسد و در صورت تمایل آن رابا دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

او افزود: در بخش سفارش اثر، در صورتی که بازدید کنندگان به دنبال اثری خاص باشند می توانند از بخش جستجو و سفارش، اثر مورد نظر خود را در میان آثار به نمایش در آمده در گالری گلستان، و با استفاده از مشخصه هایی نظیر نام هنرمند، نوع و جنس اثر، محدوده ی قیمت و وضعیت فروش آن جستجو کنند.چنانچه اثر مورد نظر کاربران در میان آثار به نمایش درآمده در گالری گلستان موجود نباشد، کاربران می توانند با تکمیل مشخصات خود و اثر مورد نظر خود، نسبت به سفارش اثر به گالری گلستان اقدام نمایند.

او دباره بخش فهرست هنرمندان گفت : بیوگرافی و اطلاعات فردی و حرفه ای تمام هنرمندانی که آثارشان در گالری گلستان نمایش داده شده است در این بخش قابل دسترسی است. علاوه بر امکان جستجوی الفبایی، این امکان وجود دارد که کاربران بر اساس نوع کار ، هنرمندان مورد نظر خود را جستجو کنند. در صفحه ی اطلاعات هر هنرمند نیز، کاربران می توانند از طریق مشاهده ی آثار به نمایش درآمده از هنرمند در گالری گلستان به ترتیب تاریخ نمایش، شاهد سیر حرفه ای هنرمند باشند.

دردشتى یادداشت های مدیر گالری را بخش دیگر وب سایت تازه معرفى کرد و گفت : در این بخش بازدیدکنندگان می توانند نوشته های خانم لیلی گلستان در مورد موضوعات مختلف را مطالعه کنند و در بخش معرفی کتاب بازدیدکنندگان با آثار ترجمه شده ی لیلی گلستان و کتاب هایی در زمینه ی هنرهای تجسمی آشنا خواهند شد.

پیوندها آخرین بخش وب سایت تازه است که مدیرپروژه این رسانه تازه تجسمى درباره اش گفت : بخش پیوندها ، اطلاعات مرتبط با دیگر گالری های تهران ) نام ، نشانی ، شماره تلفن و آدرس وب سایت ( را در اختیار بازدید کنندگان سایت قرار می دهد.

شایان ذکر است گالرى گلستان ، امروز پس از افتتاح وب سایت تازه اش، جمعه ٢٩ فروردین فعالیت هاى نمایشگاهى خود در سال جدید را با نمایش مجسمه هاى کیوان بیراوند آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/