به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مراسم یادبود قربانیان زلزله ژاپن عصر روز سه شنبه 18 اسفند با حضور "توموحیرو ناکاگاکی" دبیر اول سفارت ژاپن و "حمیدرضا اردلان" معاونت هنری و فرهنگی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حمیدرضا اردلان با اشاره به گرامی داشت سومین سالگرد قربانیان زلزله عظیم شرق ژاپن در سال 2011 گفت: سه سال از زلزله عظیم شرق ژاپن در سال 2011 می گذرد، فاجعه ای که قربانیان زیادی داشت، امروز ما در ایران، کشوری صلح دوست که همواره خود را در رنج همه مردم جهان سهیم می داند، یاد قربانیان زلزله ژاپن را در خانه هنرمندان ایران گرامی می داریم، امیدوارم زنده نگاه داشتن یاد قربانیان این زلزله، مرهمی برای مردم ژاپن باشد.

در ادامه این مراسم توموحیرو ناکاگاکی دبیر اول سفارت ژاپن با ابراز خوشحالی از برگزاری این مراسم در خانه هنرمندان ایران گفت: خیلی خوشحال هستم که مردم ایران خود را همدرد مردم ژاپن می دانند، مردم ایران نیز هم چون سایر مردم جهان به یاری مردم ژاپن آمدند.

مردم ژاپن در روز زلزله آسیب بسیار زیادی دیدند، رنج کشیدند، رنج از دست دادن عزیزان خود. امروز به یاد قربانیان این فاجعه، در کنار هم جمع شده ایم، مردم ایران در کنار مردم ژاپن هستند و این قطعاً برای ما خوشحال کننده است.

در بخش دیگری از این مراسم تصاویری از زلزله ژاپن همراه با اجرای موسیقی برای حاضران به نمایش در آمد.

انتهای پیام/

320