به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، کارگاه آموزشی دوخت کیف چرم سه شنبه (20 اسفند) در طبقه سوم تالار با تدریس مریم السادات خرم دره در تالار وحدت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، خرم دره در ابتدای جلسه توضیحاتی درباره انواع چرم، نوع تشخیص دادن آنها و ابزار مربوط به این عرصه ارائه کرد.

او استفاده از آستری در دوخت کیف را کاملا سلیقه‎‌ای دانست وگفت: برخی از آستری‌ها پولیشی هستند اما برخی دیگر از مدل‌هایی نظیر فوم نیز استفاده می‌کنند البته استفاده از آستر در دوام و زیبایی کار موثر است.

این مدرس در ادامه الگوی یک کیف پول را برای علاقمندان کشید و انواع قفل مگنتی کار را نشان داد.

پس از کشیدن الگو کار برش طرح انجام شد که برای کیف پول 20 در 20 ابعادی بود که برش داده شد. کار چسباندن آستری نیز با چسب آهن انجام شد.

در ادامه کارگاه خرمدره با استفاده از یک خودکار ژله‌ای هر نیم سانت چرم را علامت گذاری کرد و سپس با سمبه روی آن علامت گذاشت. استفاده از سمبه و کوبیدن بر روی آن برای کاهش حجم چرم و آسان شدن دوخت است سپس کار دوخت انجام گرفت.

در ادامه این کارگاه یکی دیگر از مدرسین انواع طراحی کفش چرم و نحوه انجام این کار را به علاقمندان توضیح داد.

بر اساس این گزارش، این کلاس با استقبال بی‌نظیر علاقمندان و طراحان رو به رو شد تا جایی که توضیحات مربوط به دوخت کیف چرم در انتهای کلاس نیز به درخواست مخاطبان دوباره تکرار شد.

گفتنی است، سومین جشنواره مد ولباس فجر هر روز از ساعت 11 تا 13 یک کارگاه آموزشی را با حضور مدرسین دانشگاه شریعتی برگزار می‌کند.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/61