به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نشست تخصصی "مدلینگ و تاثیرگذاری آن در برندسازی و جذب مشتری" با حضور علاقمندان به این عرصه ساعت 11 صبح در تالار وحدت برگزار شد.

در این نشست امیر زبده، سخنران و مدیر ماهنامه مکث گفت: مدلینگ در دنیا تلفیقی از علومی مانند: جامعه شناسی، روانشناسی، بازیگری، طراحی لباس و ... است.

او در ادامه افزود: مدلینگ در چند مضمون قابل تعریف است که مدلینگ تبلیغاتی یکی از آن شاخه‌ها است.

زبده تصریح کرد: تجاری بودن موضوع و ارتباط مسئله مدلینگ با اقتصاد خانواده یکی از مهمترین ابعاد این رشته است که می‌تواند مخاطب را ترغیب به خرید کند در واقع ایجاد حس رضایت از مهمترین عواملی است که برند و صنایع پوشاک را به بهره برداری از مدلینگ ترغیب می‌کند.

او ادامه داد: انسان از ابتدای خلقت چشم خود را روی رنگ باز می‌کند در واقع انسان از طبیعت آموخته که برای فصل‌های مختلف پوششی متفاوت تهیه کند و امروز این نیاز اساسی تبدیل به یک صنعت بزرگ شده که برای بقای خود نیازمند تبلیغات در ابعاد مختلف است.

زبده تصریح کرد: متاسفانه غرب نگاه تبلیغی به انسان دارد که موجب رونق منفی این عرصه شده است اما با نگاه به انقلاب ایران و استفاده از دیدگاه هنری می‌توان حوزه‌ای نو با گستره‌ای سالم رقم زد که تلفیق تمدن کهن ایران و دین غنی اسلام راهکار روشنی را برای آن عرضه می‌کند.

او لباس را نخستین ارتباط فرد قبل از کلام دانست و بیان کرد: لباس مناسب ارتباطی سالم را به دنبال دارد به همین خاطر ما با هنر مدلینگ به دنبال این هستیم که نگاه را از فرد به سمت کالا سوق بدهیم.

زبده گفت: اگر صنعت مدلینگ به درستی شکل نگیرد ارتباط طراح و تولیدکننده نیز دچار نقص می‌شود البته منظور از مدلینگ چهره غربی و امروزی آن نیست بلکه می‌توانیم نگاهی تازه به این عرصه داشته باشیم.

او ادامه داد: ایران در عرصه سینما یکی از کشورهای صاحب سبک است این در حالی است که سینما یک هنر وارداتی از غرب به شمار می‌آید لذا در عرصه پوشاک و مدلینگ نیز می‌توانیم اینگونه عمل کنیم و در عین حفظ هویت ملی خودمان از این ابزار بهره برداری کنیم.

زبده بیان کرد: اگر صنعت مدلینگ به درستی رشد کند چند دهه بعد آرشیوی از پوشش کشور به صورت مستند خواهیم داشت که شناسنامه تاریخی ملت ایران می‌شود.

او افزود: هر علم اجتماعی چنانچه بدون علم و فرهنگ شکل گیرد باعث ناهنجاری می‌شود این اتفاقی است که درباره پوشش امروزی ما رخ داده است. در حقیقت جوان ایرانی ما نیازمند الگوی اسلامی است زیرا زیبایی در ذات هر فرد است به همین خاطر می‌توانیم با کمک به طراحان و تولیدکنندگان به اجرای آداب اسلامی و هویت ملی کمک کنیم.

زبده درباره اهداف موسسات مدلینگ گفت: مبارزه با ترویج برندهای خارجی که پوشش نامناسبی دارند در کنار رسیدن به یک الگوی مناسب برای تولید انبوه از جمله اهداف موسسات مدلینگ ایرانی است.

او افزود: از دیگر اهداف مدلینگ در ایران هویت دادن به مد ایرانی است ضمن اینکه آشنا کردن مدیران شرکت‌ها با اصول استراتژیک تبلیغات نیز می‌تواند به ترویج علم درست پوشی در بین مردم بیانجامد.

انتهای پیام/61