به گزارش هنرآنلاین // بار‌ها برای همه ما پیش آمده که در تعطیلات و اوقات فراغتی که داریم به فکر این موضوع باشیم تا در دنیای هنر پرسه بزنیم و از فیلم‌ها، نمایش‌ها، کنسرت‌ها و آلبوم‌های موسیقی و یا نمایشگاه‌های هنری استفاده کنیم. اما معمولا برای انتخاب دچار مشکل می‌شویم و این تجربه را قطعا داریم که یا از دوستانی که سلیقه‌شان بیشتر با ما همخوان است و یا تجربه‌ای در زمینه هنر دارند در مورد انتخاب آثار پیشنهاد بگیریم و یا بدهیم.

اما بدون شک همه ما به تخصص‌ها احترام می‌گذاریم و اگر صاحب نظری پیشنهادی را برای انتخاب مطرح کند، می‌تواند در اولویت پرکردن اوقات فراغت ما قرار بگیرد. بر همین اساس از جمعی از هنرمندان عرصه‌های مختلف پیشنهادی برای آخرین هفته سال 92 گردآوری کرده‌ایم. با توجه به فرا رسیدن هفته پایانی سال چند هنرمند پیشنهاداتی را ارائه دادند که در ادامه می‌خوانید.

پیشنهاد سیاوش ظهیرالدینی، آلبوم ˝کی می‌رسد باران˝ کیوان ساکت

سیاوش ظهیرالدینی معتقد است، آلبوم ˝کی می‌رسد باران˝ با آهنگسازی کیوان ساکت بسیار شنیدنی است که بهتر است مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی این قطعه را گوش کنند؛ زیرا این اثر به راحتی بر روح آدمی نفوذ می‌کند.

ظهیرالدینی درباره این آلبوم به خبرنگار هنرآنلاین گفت: شنیدن موسیقی مناسب بسیار مهم است زیرا موسیقی مناسب سبب می‌شود با زوایای بهتری از این هنر و زندگی آشنا شویم.

او خاطرنشان کرد: من بیشتر مواقع آلبوم "کی می‌رسد باران" با آهنگسازی و نوازندگی کیوان ساکت را گوش می‌کنم و به مخاطبان پیشنهاد می‌کنم این اثر موسیقایی را گوش کنند زیرا به راحتی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

گفتنی است، آلبوم "کی می‌رسد باران" شامل ۸ قطعه موسیقی است با شعر و دکلمه هرمز ناصر شریف، آهنگسازی کیوان ساکت و خوانندگی سینا سرلک که توسط موسسه فرهنگی هنری راوی آذرکیمیا منتشر شده است.

در این آلبوم موسیقایی قطعاتی همچون من آن تنها‌ترین مَردَم، دره گرگ‌ها، کی می‌رسد باران، خورشید و ما»، «آیینه‌ای برای آسمان و تکنوازی تار به یاد جلیل شهناز برای علاقه مندان موسیقی ایرانی ارائه شده است

نمایش محیطی ˝شب بخیر کیارستمی˝ پیشنهاد فریده سپاه‌منصور

نمایش محیطی "شب بخیر کیارستمی" نوشته فرهاد نقدعلی و کارگردانی علی احمدی در کافه تریای مجموعه تئا‌تر در حال اجرا است.

این نمایش درباره روابط آدم‌ها و اتفاقاتی است که در تئا‌تر و سینما وجود دارد که در فضایی کمدی اجرا می‌شود.

فریده سپاه منصور که از این نمایش دیدن کرده به خبرنگار هنرآنلاین گفت: خندیدیم، اما نه به چیزهای مبتذل نه به حرکات و اداهای سخیف بلکه به موقعیت و به عکس‌ العمل بازیگران در برابر آن. گروه اجرایی در اجرای این نمایش کمدی به هر دستاویزی چنگ نیانداخته بود که تماشاگر را به خنده وا دارد.

او در ادامه گفت: مسئله دیگر بازی‌ها است. در دورانی که هنرجوی بازیگری بودم همیشه اساتید می‌گفتند بازیگری که بدون لباس و دکور نقش یک شاهزاده را بازی می‌کند تماشاگر باید در صحنه خالی پشت سر او کاخ باکینگهام را ببیند و در اینجا هم ما با یک میز و دو صندلی رو به رو هستیم اما بازی بازیگران باعث می‌شود تمام فضا و مکان را متصور شد. بنابراین دیدن این نمایش را به تماشاگران عزیز پیشنهاد می‌کنم.

یادآور می‌شود، این نمایش با بازی خسرو احمدی و ارژنگ امیر فضلی تا 22 اسفند ساعت ۱۸: ۱۵ اجرا می‌شود.

پیشنهاد گالری گردی در آخرهفته

سمیرا علیخان زاده برای آخرین برنامه گالری گردی سال 1392 گالری های طراحان آزاد و پردیس سینمای ملت را پیشنهاد کرد.

سمیرا علیخان زاده در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در سال 92 نمایشگاه های متنوعی برپا شد و با این که به آخرین هفته فعالیت های گالری ها در سال جاری رسیدیم اما همچنان فعالیت گالری ها ادامه دارد.

او افزود: من در آخرین جمعه 92 به گالری های طراحان آزاد و پردیس سینمای ملت می روم. گالری طراحان آزاد میزبان آخرین افتتاحیه در سال 92 خواهد بود و این نمایشگاه توسط فریدون آو گردآوری شده است و هنرمندان مهمی در این نمایشگاه آثارشان را به نمایش گذاشته اند.

به گفته علیخان زاده: نمایشگاه بیان و انتزاع هم از نمایشگاه های مهم سال جاری است که در این نمایشگاه آثار بزرگان نقاشی انتزاعی ایران به نمایش گذاشته شده است و هفته گذشته فرصت نکردم که در این مراسم شرکت کنم.

انتهای پیام/

320