شهباز حسن‌پور، رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در بازدید از سومین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نیاز به برگزاری جشنواره‌‎ها در دو سال گذشته بیشتر احساس می‌شود زیرا از این طریق می‌توانیم توانمندی‌های فرزندان عزیز این کشور در صنعت نساجی و پوشاک را برای بازدید علاقمندان آماده کنیم که جای تشکر از اتحادیه کشوری صنف پوشاک و بنیاد ملی مد و لباس دارد.

او افزود: لازمه گسترش این بخش در بحث اقتصاد مقاومتی حمایت جدی‌تر از مجموعه تولیدات داخلی کشور و خودباوری و اتکاء به محصولات داخلی است تا از این طریق بتوانیم جلوی واردات بی‌رویه بنجل‌های کشورهای دیگر را که با فرهنگ ما همخوانی ندارد و تنها بدآموزی به دنبال دارد، را بگیریم.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی درباره مشارکت بخش خصوصی در چنین برنامه‌هایی گفت: به طور کلی با هر نوع حضور دولت کاملا مخالف هستیم لذا بحث پوشاک کشور و تمامی بخش‌های اقتصادی آن باید به مردم واگذار شود زیرا اصلی‌ترین فاکتور برای ما مشارکت مردم توسط حضور بخش خصوصی و استفاده از توانمندی‌های آنها در همه زمینه‌ها است.

حسن پور افزود: به طور کلی با هرگونه دخالت دولت مخالف هستیم زیرا دولت وظیفه نظارت و راهبردی در این عرصه را دارد.

او تصریح کرد: به نحوه عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت ایراد اساسی می‌بینیم زیرا کاری که در بخش بازرگانی دولت انجام می‌دهد باید به اصناف کشور بسپارد. اگر هم دولت بنا دارد در اینگونه موارد حضور داشته باشد باید زمینه بازرگانی خارجی را با کالاهای ایرانی فراهم کند.

رئیس فراکسیون مجلس درباره مشارکت رسانه‌ها و صدا و سیما در عرصه پوشاک کشور گفت: در این دوره صدا و سیما گفتگوی خبری بی‌نظیری با مسئولین نمایشگاه داشت که به شکل بسیار خوبی برگزار شد البته باید بپذیریم که هزینه چنین کارهایی بر عهده برگزار کنندگان جشنواره است و نباید به دولت در این بخش تکیه کرد.

حسن‌پور تصریح کرد: همه هزینه‌ها را نباید دولت بپردازد زیرا بخش خصوصی ذینفع است قطعا دولت و صدا وسیما همزمان با صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، حمایت خود را بیشتر خواهد کرد.

انتهای پیام/61