به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین ، آلبوم‌هایی که در این هفته منتشر شده بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب است که در ادامه نگاهی به برخی از این آثار می‌اندازیم.

آلبوم "بنیامین 93"

آلبوم جدید بنیامین با عنوان "بنیامین 93" از سوی موسسه آوای هنر منتشر شد. این خواننده پاپ آلبوم جدید خود را به همسرش نسیم حشمتی که 29 آذر ماه به علت تصادف فوت کرد، تقدیم کرده است و در توضیحات اثر نوشته است "تقدیم به نسیم جان ، با عشق و امید"

همچنین در قسمتی دیگر از این آلبوم جمله "تمام این ترانه‌ها دلتنگ تواند، مثل خود من که بیشتر از همیشه دلم برایت تنگ شده است"، درج شده است.

این آلبوم شامل 12 قطعه است و نام قطعات آن قهوه، جادوگر گیسو، مدار، دوباره چشمات، هفته عشق، دست نگه دار، عشق داغ من، یه خونه، فقط شبیه خودتی، گل یاس 2، آشوب، عشق در روز قیامت است.

نیما وارسته، فیروز ویسانلو، آرش سعیدی، آلن بارساخیان، علیرضا میرآقا، استیو آوانسیان، محمد مجرلو و.... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

ترانه های این اثر موسیقایی توسط فرید احمدی سروده شده است و تنظیم قطعات به عهده نیما وارسته بوده است. بنیامین نیز ملودی‌های آلبومش را ساخته است.

آلبوم "جام خیال" با نوازندگی سهیل رزاقی

آلبوم "جام خیال" از سوی انتشارات رهگذر هفت اقلیم روانه بازار موسیقی شد.

آلبوم "جام خیال تک" به تنبک نوازی سهیل رزاقی اختصاص دارد و این اثر شامل 7قطعه است که درآن دو خط صوتی به طور هم زمان توسط دو دست اجرا می‌گردد.

این اثر نگاهی ویژه به معرفی ساز تنبک به عنوان یک ساز مستقل دارد. همچنین در تالیف این اثر نوازنده کوشیده تا از واحد زمان بیشترین بهره ممکن را ببرد.

تولید این اثر از فروردین 1389 آغاز گردید و تا تابستان 1392 زمان برده است. تفاوت عمده این اثر با دیگر آثار تک نوازی تنبک در این امر است که در قطعات این مجموعه جملات و مطالبی که تا قبل از این توسط دو دست اجرا می‌شد اینک توسط یک دست اجرا می‌شود و همزمان با آن دست دیگر گاه به طور مستقل و گاه مستقل اما وابسته به دست دیگر را نیز انجام می‌دهد.

این اثر توسط آوای سوته دلان منتشر گردیده و از سوی موسسه فرهنگی هنری رهگذر هفت اقلیم ضبط، تولید و توزیع گردیده است.

آلبوم "آسمان چشمان تو" با آهنگسازی و نوازندگی "سیامک صالحی"

آلبوم "آسمان چشمان تو" با آهنگسازی و نوازندگی "سیامک صالحی" از سوی آوای سوته دلان منتشر و توسط موسسه رهگذرهفت اقلیم تولید و توزیع شده است.

در این اثر نوازندگان توانا و مطرحی از جمله ارسلان کامکار(ویلن و عود)، آیدین احمدی (ویلنسل)، بهرام آقاخان(گیتار)، بهار ایلچی (هارپ)، درشن آنند(طبلا) و همایون نصیری (سازهای کوبه ای)، سه تارو آوازسیامک صالحی را همراهی می کنند.

شعرهای این آلبوم برگرفته از آثار شاعران کلاسیک مولوی و حافظ و همچنین شاعران معاصر فریدون مشیری و سیما یاری است. آهنگسازی و فرم این آلبوم را می‌توان در زمره ی آثاری دانست که در دنیای موسیقی امروز مورد توجه بسیاری قرار گرفته و در ایران به نام "نسلی دیگر" ترجمه شده است. از پیشروان این سبک می‌شود به پیترگابریل و لورینا مک کنت اشاره کرد.

درآلبوم "آسمان چشمان تو" آهنگساز کوشیده تا با نگاه به موسیقی کشورهایی که دارای ریشه مشترک باستانی با موسیقی ایران هستند مانند هندوستان و اسپانیا و همچنین با استفاده از سازهایی نظیر ویولنسل و هارپ(چنگ) به فضایی کاملا نو اما در عین حال اصیل دست یابد.

گفتنی است، سیامک صالحی متولد مهرماه 1360 در تهران است. او موسیقی را با نواختن تنبک از هفت سالگی آغاز کرد و در ده سالگی به یاد گیری سه تار پرداخت. در این راه از دانش و تجربیات اساتید مختلفی بهره برد.

آلبوم "این خرقه بیانداز" با صدای شهرام شعرباف

آلبوم جدید شهرام شعرباف با عنوان "این خرقه بیانداز" از سوی انتشارات نوفه روانه بازار موسیقی شد که پخش آن توسط موسیقی جوان انجام شده است.

اشعار این اثر از حضرت حافظ است و قطعات توسط شهرام شعرباف آهنگسازی و تنظیم شده است.

همچنین شهرام شعرباف (گیتار، کیبورد، پرکاشن)، نیما رمضان (گیتار الکتریک)، پویا شمالی (گیتار باس)، سامان وندادی (تار، سه تار، کمانچه)، روزبه قلیپور (درامز، دف)، ماهان میرعرب (گیتار) و... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

همچنین میکس و مسترینگ این اثر موسیقایی توسط شهرام شعرباف انجام شده است و ژانر این آلبوم راک است.

این اثر شامل 10 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن رسم عاشق کشی، لب لعلش،مترل ویران، صلاح کار، نامه، زاهدخلوت نشین، قدح، این خرقه بینداز، مسلمانان مرا وقتی دلی نبود و... است.

آلبوم "حبیب ساز" اجرای سه نوازی بداهه

آلبوم "حبیب ساز" اجرای سه نوازی بداهه به یاد استادحبیب الله بدیعی از سوی موسسه راوی آذرکیمیا منتشرشد.

"حبیب ساز"با نوازندگی شهرام ابوعامری (ویلن)سیدشهرام میرجلالی (تار) و سعید رودباری (ضرب)در مایه های سه گاه و اصفهان وبیات ترک با فضا و حالاتی کاملا ایرانی برگرفته ازمیراث معنوی و فرهنگی هنری است.

فرهنگ شریف در یادداشتی در بروشور آلبوم "حبیب ساز"چنین با دست خط خود نگاشته است: با توجه دقیق به قطعاتی که در موسیقی ملی ما اجرامی‌گردد به بهترین وجه میتوان به اهمیت ویلن پی برد.

برای همه کشورها ویلن بصورت ساز ملی جای خود راباز نموده وبخصوص حالات موسیقی ما با این ساز بسیارزیبا ودلنشین به گوش می‌رسد.

اینجانب فرهنگ شریف برای هنرمند عزیز وگرامی که در راه این مهم پیگیر هستند آرزوی موفقیت دارم وخوشحال هستم که جوان‌ها از وجود این ساز که به وسیله هنرمند عزیز شهرام ابوعامری پیگیری می‌شود و به جوان‌ها منتقل شود تااین راه بی رهرو نماند. با آرزوی توفیق برای ایشان.فرهنگ شریف.

آلبوم بداهه نوازی موسیقی اصیل ایرانی با نام "حبیب ساز" با تهیه کنندگی رضا مهدوی در استودیو پژواک با صدابرداری مهدی سالک اردستانی و طراحی گرافیک جلد ساسان ابوالقاسمی عرضه شده است.

آلبوم "شور آفرین" با صدای محمد منتشری

آلبوم "شور آفرین" به یاد استاد اسماعیل مهرتاش روانه بازار موسیقی شد که امیدوارم این اثر مورد توجه مخاطبان و دوستداران اسماعیل مهرتاش قرار گیرد.

قطعات این اثر در دستگاه حسینی، دوبیتی، بزرگ و کوچک، در آمد ترک، رضوی، شور، درآمد، خارا، شهناز، قرچه، فرود و شادلین است.

همچنین نام بعضی از قطعات این آلبوم پیش در آمد(بامشاد)، پادشه خوبان، جانان(کرشمه)، خوش آمد گل (شهناز)، نسیم بهار( شور)، تکنوازی سنتور(در آمد)، چهار مضراب(شور آفرین)، رنگ شهر آشوب است.

ترانه‌های این آلبوم توسط حسین لاهوتیان، حافظ، مولانا و رهی معیری سروده شده است، همچنین تنظیم و آهنگسازی قطعات به عهده محمد رحمانی بوده است.

پایان پیام/46