به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین ، با فرارسیدن هفته پایانی سال بیشتر گالری‌های تهران نمایش آثار هفته های گذشته را ادامه خواهند داد.

افتتاحیه نمایشگاه‌های جدید

گالری طراحان آزاد؛ آخرین و تنها گالری تهران است که در آخرین جمعه سال 1392 افتتاحیه دارد. عنوان آخرین نمایشگاه گالری طراحان آزاد " هفت هنرمند برای روز نو است که به نمایشگاه گردانی فریدون آو برپا می شود. در این نمایشگاه آثاری از منوچهر یکتایی، رضا آرامش، سارا عباسیان، حاضر مشار، شاپور پویان، سیراک ملکونیان، ابراهیم خادم بیات به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه تا 19 اسفندماه ادامه خواهد داشت و گالری طراحان از هشتم فرودین ماه فعالیتش را آغاز خواهد کرد. گالرى طراحان آزاد واقع در مـیدان فاطـمی ، مـیـدان گلها ، مــیدان سلمــاس ، پـلاک ٥ دایر است.

گالری شیث طبق روال سال های گذشته از روز 24 اسفند ماه میزبان حراج بزرگ سالیانه خود می شود و این حراج تا 14 فرودین ماه ادامه خواهد داشت. در این حراج مجموعه متنوعی از آثار تجسمی، نقاشی، عکس، مجسمه، خط و نقاشی خط به نمایش گذاشته خواهد شد و با توجه به فضای گالری ابعاد آثاری که در این حراج ارائه خواهد شد، کوچک هستند. آثاری که در این حراج ارائه خواهد شد قیمت های متنوعی دارد و پایین ترین اثر 10 هزار تومان قیمت گذاری شده است. در این حراج بیش از 300 اثر ارائه خواهد شد و گالری شیث در ایام نوروز جز روز اول فرودین باز خواهد بود.

یازدهمین همکاری گالری هما و کافه گالری خورشید هم از 22 اسفند در قالب نمایشگاه آثار ده هنرمند جوان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه گل‌ها آثار ده هنرمند جوان معاصر را در کنار هم قرار می‌دهد. تصویر گل و ارجاع ویژوال آن به زمینه و زیبایی‌شناسی تاریخی ایده مرکزی این نمایشگاه‌ است. هرکدام از هنرمندان این نمایشگاه با پرهیز از وجه زینتی و عبور ازماهیت غیر مفهومی گل در هنرهای تجسمی تجربه خصوصی خود از این گونه طبیعت پردازی را پیشنهاد کرده‌اند .

علاقه‌مندان به بازدید از این آثار می توانند از 23 اسفند همه روزه از ساعت یازده صبح تا یازده شب به آدرس لواسان ، انتهای بلوار امام خمینی ، نرسیده به میدان نارون پلاک 493 مراجعه کنند.

ادامه نمایشگاه‌های هفته‌های گذشته

گالری افرند تا 23 اسفندماه رویای بهار را در سر می پرواند. در این نمایشگاه آثاری از 23 نقاش هانیبال الخاص، ثمیلا امیرابراهیمی، محمدرضا ایزدخواه، سروژ بارقسیان، سیما بینا، حمید پازوکی، ژازه طباطبایی، حسینعلی ذابحی، باسم رسام، مجتبی سیادتی، امیر شلمانی، ترانه صادقیان، مهرداد طلادار، لئون کهن، ناصر محمدی، سوسن قائم‌مقام، مرضیه قره‌داغی، کامیار مشعوف، علی ندایی، اکبر نیکان‌پور، گیزلا وارگاسینایی، محسن وزیری مقدم و رضا هدایت به نمایش گذاشته شده است. گالری افرند در یوسف‌آباد، جهان‌آرا، خیابان نوزدهم (جلال حسینی)، شماره 48 واقع شده است.

گالری آران ؛ تا 25 اسفندماه میزبان نمایشگاه نقاشی الیکا هدایت خواهد بود. گالری آران در بلوارکریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره 9 واقع شده است.

گالری آران پلاس ؛ نیز تا 23 اسفندماه میزبان نقاشی انفرادی حجم، نقاشی، فرش و گلیم ثریا میرمولا خواهد بود. آران پلاس درخیابان ولیعصر، پاساژ رولکس واقع شده است.

گالری بوم ؛ تا فرودین ماه سال 93 همچنان میزبان نمایشگاه مروری بر آثار غلامحسین نامی با عنوان "شور سپید" خواهد بود. این نمایشگاه بر ارائه سه دوره از مهم‌ترین دوران کارى نامى تمرکز دارد و در آن علاوه بر ٢۶ نقاشى، دو حجم نیز به تماشا در مى آید؛ برخى آثار این مجموعه نخستین بار است پیش روى مردم قرار مى گیرد، خاصه دو تابلوى نقاشى که در دو سال اخیر خلق شده‌اند و تعدادى از آن‌ها به رغم نیم قرنى که از حیاتشان مى گذرد کمتر دیده شده‌اند مانند همین دو حجم و تعدادی نقاشى که از سال ١٣۴۴ روى دیوار بوم مى‌روند. گالرى بوم در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

گالری لاله ؛ تا 26 اسفندماه ماه میزبان سومین نمایشگاه فروش آثار چند نسل از هنرمندان خواهد بود. در این نمایشگاه آثاری ازرضا بانگیز، محمد ابراهیم جعفری،مهدی حسینی،حسینعلی ذابحی،همایون سلیمی،مینا نوری،ثمیلا امیرابراهیمی،فرشته غازی راد،بهزاد شیشه گران،حمید پازوکی،نیلوفر قادری نژاد،آنه محمد تاتاری،اکبر نیکان پور،مرتضی اسدی،علی ندایی،معصومه مظفری،رضا خدادادی،فرح ابوالقاسم،احمد وکیلی،جمشید حقیقت شناس،سیروس آقاخانی،مجتبی تاجیک،هما توکلی،جواد نوبهار،رضا هدایت،سعید روانبخش،کیوان عسگری،رضا افسری،داریوش حسینی،محمد زحمتکش،کمال طباطبایی،لادن اورنگی،حسین مهدیان،پژمان رحیمی زاده،محمد خلیلی،همایون موسوی،پرویز معزز،نگار پویا،احمد منتظری رودبارکی، مظفر تقوی بلسی،مانلی منوچهری،وحید خضایی،امیر طباطبایی،علی رضا گلدوزیان،مرجان ثابتی،هدی حدادی،شهرام بابایی،ابراهیم علیپور،کاوه بیکیان،آرشین آگشته،فرخ نورونی،جلال الدین مشمولی،حسین سعلبی فرد،بهنوش کاظمی،مرتضی زاهدی،حجت امانی،دنیا رستمی،شاهو بابایی،حسین سلطانی،مرجان وفاییان،آرزو صفایی،فرشید داودی،علی بوذری،امیرعلی قاسمی،امیر شعبانی پور،لیلا پاکزاد،بیتا آقاجانی،ساناز صدیقی،مرجان مرتضوی،مریم طباطبایی،مانی کمار،نیلوفر کیهانی،فاطمه بهمنی سیاهمرد،ساناز غفاری،حمزه فرهادی،مریم تکلو،حسین زینال پور،عباس نسل شاملو،عباس حسینی،الیزا برزین،صبا ایمانی،عصمت عباسپور،سروناز فارسیان،رعنا بوربور اژدری،المیرا میرمیران،سمانه احمدی،سارا سعادت فرد،صدف خدادادی،مهدی درویشی ،علی رضا نکویی،نازنین خسرونیا،آنالی وکیلی،رضا سعلبی،مهسا مرسی به نمایش گذاشته می شود. گالری لاله در تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله روبروی پارکینگ طبقاتی لاله واقع شده است.

گالری آریا ؛ نیز تا 23 اسفندماه میزبان چهارمین نمایشگاه ˝تابلوهای کوچک˝ خواهد بود. در این نمایشگاه آثار بیش از ۲۴۰ هنرمند روی دیوار رفته است که تاکنون بیش از 180 اثر در این نمایشگاه به فروش رفته است و کامبیز درمبخش با فروش 10 اثر رکورد این نمایشگاه را به نام خود رقم زده است. این نمایشگاه مانند سه دوره گذشته با هدف جمع‌آوری مجموعه آثاری که ارزش هنری آن‌ها را اندازه اثر تعیین نمی‌کند، بار دیگر در قالب نقاشی و طراحی آثار هنرمندان پیشکسوت و باسابقه‌ را در کنار هنرمندان جوان در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد و آثار بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان قیمت گذاری شده‌اند.

گالری آرته تا 26 اسفند ماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان "بی ربط نیست" به نمایشگاه گردانی میلاد ناصری خواهد بود. در این نمایشگاه آثاری از نسرین برکت، نیکوترخانی، محمد رضا توکلی راد، سامان خادم، علی رضا جدیر، خشایار شاهرخی، هنگامه صدری، م. ضیایی، هنگامه عابدین و میلاد ناصری خواهد بود. گالری آرته در ونک، بزرگراه کردستان، بلوارعلی خانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، شماره 3 واقع شده است.

آرت سنتر ؛ از 16 اسفندماه به پیشواز بهار می رود و میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی خواهد شد. این نمایشگاه تا 26 اسفند ادامه خواهد داشت. گالری آرت سنتر در خیابان شریعتی، ضلع شمال غربی پل صدر، شماره 1716 واقع شده است.

گالری زیرزمین دستان ؛ تا 24اسفندماه مصلوب می ماند. همزمان با برپایی نمایشگاه طراحی ها و نقاشی های سینا چوپانی به نمایش گذاشته شده است. زیرزمین دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار،شماره 6 واقع است.

گالری هما هم تا 26 اسفندماه نمایشگاه چیدمان آینه و سرامیک ساخته ابوالفضل شاهی را ادامه می دهد. گالری هما در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره 8 واقع شده است.

گالری والی 23 اسفندماه میزبان نمایشگاه نقاشی های آبرنگ احمد وثوق احمدی خواهد بود. این نمایشگاه تا 23 اسفندماه ادامه دارد. گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72 واقع شده است.

گالری پردیس سینمایی ملت ؛ تا آخر فروردین ماه میزبان نمایشگاه "بیان و انتزاع" به نمایشگاه گردانی فرناز محمدى خواهد بود. در این نمایشگاه برگهایى زرین و درخشان از نقاشى آبستره ایران را مرور مى‎ شود ؛ گونه هنرى که در 4 نسل پیاپى در میان هنرمندان استمرار داشته و در هر دوره با زایشهاى نوین روبرو بوده است، حتىگاه تلاش کرده به فرم و روایتى ایرانى نائل آید؛ نمونه هاى شاخصى از این تاریخ پربار در این نمایشگاه روى دیوار مى رود. در این رویداد که با حمایت موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگى هنرى شهردارى تهران برپا شده در کنار آثار زنده‌یادان حسین کاظمى و فریده لاشایى آثار پویا آریانپور، شیرین اتحادیه، شهریار احمدى، ایرج اسکندرى، بابک اطمینانی، رضا افسری، رضا بهاروند، حمید پازوکی، همایون تک، محمد ابراهیم جعفری، هادى جمالى، مهدى حسینى، وحید حکیم، رضا خدادادى، مصطفی دشتی، روشنا رستمی، آزاده رزاق دوست، همایون سلیمی، مسعود عربشاهی، نیکزاد عربشاهی، محسن عزیزی، پریوش گنجی، سیراک ملکونیان، علیرضا معصومی، احمد نصراللهی، بیتا وکیلی و هادی هزاوهای به روى دیوار می‌رود. گالرى پردیس ملت در خیابان ولى عصر، بزرگراه نیایش، بزرگراه کردستان، سینماگالرى پردیس ملت، طبقه منفى دو واقع شده است.

فرهنگسرای نیاوران ؛ تا 29 اسفندماه میزبان نمایشگاه نقاشی خط های علی الهی خواهد بود. الهی در این نمایشگاه 22 اثر خوشنویسی و نقاشی خط با فرم های تازه از آیات قرآن ارایه داده است. تکنیک این آثار میکس مدیا روی بوم و مقوا است. او برای خلق این آثار برای نخستین بار از تکنیک چاپ بهره گرفته است و بنا به گفته آیدین آغداشلو سعی کردم در نقاشی خط بدعت تازه ای را بنا کنم. نمایشگاه نقاشیخط علی الهی تا 29 اسفند ماه در کافه گالری فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، روبروی بوستان نیاوران میزبان علاقهمندان به هنر نقاشیخط است.

گالری محسن ، هم تا 23 اسفندماه میزبان نمایشگاه خیریه به نفع هنرمندان بیمار خواهد شد. این نمایشگاه به همت فریبرز دارایی و حمیدرضا پورآذری برپا شده است و در این اکسپو عکس هایی از فرهاد آییش،مهدی آشنا، سروش میلانیزاده، حسن بردال، فواد اشتری، رضا موسوی و شیوا خدابخش به نمایش گذاشته خواهد شد و عواید فروش عکسها به طور کامل به هنرمندان بیمار اختصاص مییابد گالری محسن به نشانی خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، سمت راست، خ فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، شماره 42 واقع شده است.

انتهای پیام/320