به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، این جشنواره شامل 4 بخش اصلی، موضوعی، تجربه های نو و بخش مقالات : تالیف و ترجمه است.

بخش اصلی شامل نمایش های تک قسمتی در دو زمان بندی ، نمایش بلند بین 20 تا 30 دقیقه و نمایش کوتاه بین 1 تا 10 دقیقه بوده که موضوع آن آزاد و صرفا با رویکرد طنز و کمدی قابل قبول است .

بخش موضوعی نیز شامل نمایش های تک قسمتی در دو زمان بندی ، نمایش بلند بین 20 تا 30 دقیقه و نمایش کوتاه بین 1 تا 10 دقیقه بوده که موضوعات آن شعار سال 93، نقش زن در دفاع مقدس، سبک زندگی مشاهیر ایران زمین است.

بخش تجربه های نو شامل نمایش های تک قسمتی با مدت زمان بین ا تا 5 دقیقه و در قالب اجراهای خلاقانه و شیوه پردازانه مانند تک گویی، نمایش افکتیو و.. بوده و موضوع دراین بخش آزاد است.

بخش مقالات نیز به منظور گرد آوری مقالات با هدف انسجام بخشیدن به مبانی نظری ، الگوها و تجربیات علمی فنون و مهارت های تخصص در حوزه نمایشنامه های رادیویی با محورهای موضوعی نمایش رادیویی و مخاطب ، سبک شناسی نمایش رادیویی ایران از آغاز تاکنون ، نشانه شناسی در زبان نمایش رادیویی برگزار خواهد شد.

تکمیل و ارسال فرم ثبت نام به صورت کامل، ارسال فایل صوتی اثر با فرمت mp3،ارسال فایل متن نمایشنامه با فرمت word2007 به همراه آثار،رعایت مدت تعیین شده برای نمایش ها،رعایت زبان معیار (فارسی) در آثار ،ارسال پژوهش منجربه تولید نمایش برای آثار پژوهش محور با ذکر منابع از شرایط و ضوابط الزامی این جشنواره است و محدودیتی از لحاظ تعداد آثار ارسالی از سوی مراکز مختلف تولید نمایش وجود ندارد ،اما از هر صاحب اثر حداکثر 2 اثر پذیرفته می شود.

براساس این خبر، ایجاد امکانات ضبط نمایش برای شرکت کنندگان آزاد پس از تأیید متن نمایش توسط هیأت بازخوانی آثار جشنواره ، بر عهده مرکز هنرهای نمایشی رادیو است و مهلت ارسال متن به منظور تائید ، حداکثر تا تاریخ 30/1/93 بوده و مهلت ارائه آثار نیز تا تاریخ 30/2/93 می باشد .آثار ارسالی می بایست قابلیت پخش از رسانه ملی را دارا باشند.همچنین دبیرخانه جشنواره حق استفاده از آثار را برای خود محفوظ می داند.

گفتنی است، علاقه مندان در صورت تمایل می توانند فرم شرکت در جشنواره را از پایگاه اینترنتی www.radionamayesh.ir دانلود کنند و یا برای دریافت اطلاعات ضروری با شماره ۳۳۱۱۳۵۸۵ تماس بگیرند.