مریم زندی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این شیشه‌ها‌‌ به روش سنتی شیشه فوتی است که من سعی کرده‌ام درطراحی و فرم و نوع رنگ‌گذاری آن تغییراتی بدهم و تازه‌تر عمل کنم. قسمتی از جذابیت شیشه‌گری برای من در اتفاقی است که؛ اگر چه من آن را هدایت می‌کنم، ولی نتیجه گاهی نامعلوم و هیجان انگیز است.

او افزود:مجموعه شیشه‌هایی که دراین نمایشگاه شاهدش بودیم؛ جنبه کاربردی دارند و شامل لوستر، چراغ، گلدان و ظروف مختلف است. تفاوت عمده آثاراو نیزدرنوع رنگ‌گذاری آن‌ها و طرح‌هایی است که بر روی این آثار انجام می‌شود.

به گفته زندی؛ او برای ساخت این مجموعه از تمام رنگ هایی که در ساخت شیشه کاربرد دارد استفاده کرده است و یکی از عمده ترین تفاوت های این مجموعه با مجموعه های پیشین او درتنوع رنگ های آثار است.

او همچنین در مورد گل هایی که در بیشتر این آثاربه چشم می خورند گفت: بر روی این آثار گل های نصب شده که برخی از این گل ها درهنگام ساخت در کارگاه همراه اثر ساخته شده اند و برخی دیگر از گل ها پس از کامل شدن اثر بر رویشان نصب شده اند.

این عکاس پیشکسوت ادامه داد: دراین نمایشگاه 100 اثر را به نمایش گذاشتم که بیشتراین آثار گلدان و بشقاب بودند که از450 هزار تومان تا یک میلیون تومان قیمت گذاری شده بودند که در روز نخست 60 اثر از این مجموعه به فروش رفت.

او ادامه داد: با توجه به استقبالی که از این نمایشگاه شد برخی از آثار پس از فروش به خریدران تحویل داده شد ازاین رو قصد دارم که در روز دوم تعدادی اثر دیگر را نیز در این نمایشگاه به نمایش بگذارم.

به گفته زندی؛ مخاطبان آثاراین نمایشگاه او بسیارمتنوع بوده اند و درمیان آن ها چهره های به نام سینما، ادبیات و هنرهای تجسمی نیز به چشم می خورد؛ اما مردم عادی نیز از این نمایشگاه استقبال ویژه ای کردند.

او درخصوص برپایی نمایشگاه دیگری ازشیشه های فوتی خود گفت: ساخت شیشه های فوتی برای من بسیار لذت بخش است و 5 سال بین نمایشگاه پیشین ام و این نمایشگاه فاصله افتاد. در سال های آتی قصد دارم که برای ساخت این مجموعه از آثار کاربردی فاصله بگیرم و آثاری بسازم که بیشتر از جنبه زیبایی شناسانه برخوردار هستند.

لیلی گلستان نیزدرباره آثار مریم زندی گفت: مجموعه شیشه های مریم زندی همواره با استقبال روبرو می شود اما این نمایشگاه او با استقبال ویژه ای روبرو شد و آثار این مجموعه او بسیار متنوع و کاربردی بود.

این نمایشگاه تا 14 اسفندماه ادامه خواهد داشت. گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره 34 از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

320