میلاد اکبرنژاد درباره فعالیت‌های اخیرش در حوزه تئاتر به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: در حال حاضر همزمان به روی چند پروژه کار می‌کنم تا یکی دو اثر را برای اجرای عمومی آماده کنم. یکی از آن ها نمایشنامه‌ای است که از نوشته‌های خودم است به نام" پیراهن پاره پر پیچک پروانه پوش را پوشیدم" و دومین هم نمایشنامه " رقصیدن در تاریکی" که آن هم از نوشته‌های خودم است.

او در ادامه افزود:"پیراهن پاره.." روایتی نامتعارف از زندگی یک زن است که می‌توانم بگویم این نحوه روایت را در نمایشنامه‌های ایرانی پیش از این ندیدم. داستان یک شب از زندگی زنی را روایت می‌کند که ناگهان در خانه‌اش زنی را بسیار شبیه خود می‌بیند و طی کشمکش‌هایی بر سر ماندن یا رفتن از خانه دچار تردید می‌شود .بالاخره تصمیم می‌گیرد که خودش برود اما رفتن به این سادگی‌ها نیست...

اکبر نژاد در باره اثرش دیگرش توضیح داد:" رقصیدن در تاریکی" هم داستان سه خانواده متفاوت را بیان می‌کند که به واسطه شغل اعضای خانواده‌ها با هم در ارتباطند. اما این ارتباط مجاری سالمی را طی نمی‌کند و بحرانی را در خانواده‌ها ایجاد می‌کند که منجر به تصمیماتی در زندگی آن‌ها می‌شود.

او تاکید کرد : اساسا در حوزه‌ کارگردانی ترجیح میدهم روی آثار خودم کار نکنم اما شرایط به گونه‌ای است که دست به این کار زدم چرا که نمایشنامه روایت ویژه‌ای را پیشنهاد می‌کند که ترجیح می‌دهم خودم آن را کار کنم.

میلا اکبر نژاد اوایل سال 92 نمایش " کابوس‌ها وقتی کاپوچینو تمام می‌شود" را در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر با بازی علی محمد حسام فر، آرش جمال الدینی ، مژگان خالقی ، اسماعیل مرزبان ، محمد مطهری پور، نیلو بستانی به روی صحنه برد.