زهرا ملا کاظم، طراح لباس برگزاری سومین دوره جشنواره مد و لباس فجر را مثبت خواند و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: با توجه به اینکه در عرصه مد و لباس ایران سالیان درازی سکوت شده و هیچ اقدامی انجام نگرفته، برگزاری جشنواره مثبت و ستودنی است.

او تنوع لباس‌های موجود در بازار را نتیجه برگزاری جشنواره مد و لباس دانست و بیان کرد: تا پیش از برگزاری چنین برنامه‌هایی اغلب لباس‌ها یکنواخت و بدون تنوع طرح و رنگ بودند در حالیکه طی سال‌های اخیر این روند کاملا تغییر کرده و شاهد افزایش تنوع لباس عیدانه هستیم.

این طراح لباس تصریح کرد: امیدارم با گسترده شدن حوزه مد و لباس شاهد همکاری‌های بیشتر طراحان با بخش نساجی باشیم تا تنوع پارچه‌های داخلی نیز افزایش پیدا کند البته همکاری با بخش‌های گرافیک و کارهای دستی نیز بسیار خوب و مثبت است.

ملا کاظم اظهار کرد: نمی‌توان انتظار داشت یک جشنواره یا برنامه فرهنگی کاملا بی‌عیب و نقص باشد این درحالی است که جشنواره مد و لباس تنها دو دوره برگزار شده و این سومین دوره این بخش است لذا توقع کامل بودن از این بخش غیرمنطقی است.

او معتقد است که تولیدی‌ها باید برای استفاده از طرح‌های جشنواره بهای بیشتری قائل شوند و در این باره گفت: به نظر من خرید طرح‌ها و ارائه رایگان و یا آسان آنها به تولیدکنندگان مناسب نیست چرا که در این میانه نقش طراح کمرنگ می‌شود و تولیدی سود بیشتری را به دست می‌آورد در حالیکه جشنواره باید بیشتر به سمت هنرمندان متمایل باشد چرا که قشر مظلوم و بدون حمایت آنها هستند.

این طراح لباس تصریح کرد: ثبت معنوی آثار توسط بنیاد ملی مد و لباس گام بسیار مثبتی برای حمایت از طراحان است اما متاسفانه این برنامه هنوز نتوانسته جایگاه واقعی خود را پیدا کند به همین خاطر ثبت آثار تنها در مورد افراد نامی و مشهور عرصه طراحی لباس جوابگو است و تازه واردین کمتر از آن بهره مند می‌شوند.

ملا کاظم تقدیر از جشنواره مد و لباس را ضروری خواند و گفت: حضور جشنواره در بخش‌های مختلفی نظیر لباس آقایان و کودکان ستودنی است و باید بخش‌های تخصصی و گسترده تری را نیز به آن بیافزایم به همین خاطر معتقدم در دوره دوم شاهد روند کاملتری از جشنواره بودیم.

انتهای پیام/