به گزارش هنرآنلاین، علی راضی در آئین افتتاح نمایش "بازگشت پسر نافرمان" گفت: برای من افتخار بزرگی است که در شب افتتاح این اثر نمایشی به حاضران سلام و خوش آمد می گویم و اولین اجرای

رسمی نمایش "بازگشت پسر نافرمان" را در مقابل دیدگان شما به صحنه می برم. او افزود: امیدوارم آنچه که می خواستم با شما در میان بگذارم از طریق نمایش منتقل شود. ترجیح می دهم چند کلمه ای با غایبان این شب صحبت کنم. من از تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان تئاتر ایران حرف می زنم. من با متولیان امور فرهنگی کشور صحبت می کنم؛ نه به عنوان نماینده ی جمع بلکه از جانب خودم و گروهم سخن می گویم.

کارگردان نمایش "بازگشت پسر نافرمان" بیان کرد: من از تنهایی یک گروه تئاتر در پیمودن راهش و در به سرانجام رساندن کارش سخن می گویم. گله نمی کنم چون ما آنچه که می کنیم را خود با یقین و ایمان برگزیده ایم. راضی در ادامه تصریح کرد: آقایان مسئول من قصد بازگشت به گذشته و اشاره به آنچه که بر ما گذشته است را ندارم بلکه تنها نمی توانم شگفتی خود را از غیبت ساز و کارهای حمایتگر در تئاتر ایران پنهان کنم و حضور نگاه های متولیانه و خط قرمز های پدر سالارانه.

او با تاکید براینکه معتقد است جامعه ایران و تئاترش به چنان بلوغی رسیده که درام عصر خود را بیافریند، اذعان کرد: شما آنجا که باید از ما حمایت کنید، غایب هستید و آنجا که باید عرصه را به شعور ما واگذارید حاضرید. همه ی ما به رأیی که داده ایم، برای بهبودی شرایط امید بسته ایم. لطفاً قدر این بزرگ ترین سرمایه را بدانید. در ادامه این مراسم هما روستا که به صدا در آورنده زنگ آغاز اجرای نمایش "بازگشت پسر نافرمان" بود، درباره مراسم افتتاح آثار نمایشی تماشاخانه ایرانشهر که از دو سال گذشته در این مرکز فرهنگی برگزار می شود، اعلام کرد: من مراسم افتتاحیه نمایش های تماشاخانه ایرانشهر را دوست دارم زیرا در این محفل همه جمع هستند و زنگی نواخته می شود که امیدوارم نمایش امشب نیز بتواند برای مخاطبان رضایت بخش باشد.

در پایان آئین افتتاح "بازگشت پسر نافرمان" نیز هما روستا در کنار علی راضی و محمد سریر -رئیس شورای عالی خانه هنرمندان- ایران زنگ آغاز اجرای این نمایش را به صدا در آورد.

لازم به یادآوری است، زنده یاد حمید سمندریان، عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، علی نصیریان، داود رشیدی، علی رفیعی، رویا تیموریان، شهلا ریاحی و ... از جمله افرادی بودند که زنگ آئین افتتاحیه نمایش های تماشاخانه ایرانشهر را به صدا در آورده اند. همچنین نیما کرمی، مسعود فروتن، علیرضا غفاری، شهرام شکیبا، نگار عابدی و سهیلا غفاری راد مجریان این مراسم در تماشاخانه ایرانشهر طی سال جاری بوده اند.

گفتنی است؛ امشب، سهیلا غفاری راد اجرای این مراسم را برعهده داشت. هنرمندانی همچون هما روستا، محمد سریر، جهانبخش سلطانی، مارتین شعبان پور، عزت اله مهرآوران، وحید لک، اتابک نادری، یاسر خاسب، شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محمد رضا غفاری، بهناز جعفری، حمید پور آذری، آتوسا قلم فرسایی، ندا نصر، مهدی ساکی، بهاران بنی احمدی، مجید موثقی، جواد افشین نژاد، اکبرنعمت الهی، ناصر بزرگمهر و میهمانانی از سفارت فرانسه و ایتالیا از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشته اند.

علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با مراجعه به سایت تماشاخانه ایرانشهر به نشانی www.tamashakhaneh.ir/ticket بلیت های این نمایش را به صورت اینترنتی خریداری کنند و یا برای رزرو تلفنی با شماره های 16-88814115 تماس بگیرند.