به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی "ایده"، پنجمین کارگاه آموزشی "با هم نقاشی کنیم" روز جمعه 9 اسفندماه با همکاری هنرستان هنرهای زیبا پسران و دختران، مدرسه کمال‌الملک و مدرسه ایده در برج میلاد تهران برگزار شد. در این کارگاه که 100 هنرجو حضور داشتند؛ هنرآموزان در کنار اساتید خود به خلق آثار هنری با موضوعات و تکنیک‌های مختلف پرداختند.

مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی در بازدید از این ورکشاپ، ضمن مثبت ارزیابی کردن چنین برنامه هایی که موجب جذب مخاطب برای هنر می‌شود، گفت: گسترش هنر نیازمند آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با هنر است، اگرچه گالری‌ها در این راستا فعالیت چشمگیری دارند؛ اما همین که ما بتوانیم با برپایی چنین کارگاه‌هایی در مکان‌ها پر تردد که شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت خود به آنجا مراجعه می کنند، برگزار کنیم، موجب آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان با خلق اثر هنری می‌شود و همین موضوع سبب علاقمندی آنها با هنر خواهد شد.

او افزود: هنرمندان نوجوان و جوان نیز در این کارگاه های آموزشی از نزدیدک با مخاطبان آشنا می شود و در گفتمانی که بین آنها با مخاطب در می گیرد زمینه های رشد هنر و فکری آنان نیز بیشتر می شود.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، در رابطه با همکاری هنرستان هنرهای زیبا که از زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است با مدارس خصوصی فعال در زمینه هنر گفت: از اهداف دولت زمینه سازی ورود بخش خصوصی در تمامی سطوح است. در همین راستا مرکز هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت ارشاد نیز این هدف را دنبال می کند و همکاری با بخش خصوصی از اهداف ماست که به صورت جدی آن را دنبال خواهیم کرد. در همین کارگاه آموزشی همکاری که با بخش خصوصی و مدرسه "ایده" رقم خورد نشان داد که این ظرفیت در بخش خصوصی وجود دارد و ما در آینده برای ورود هرچه بیشتر بخش خصوصی در عرصه هنر برنامه داریم.

احمد رویایی مدیر مدرسه هنرهای زیبا پسران نیز در خصوص این کارگاه های آموزشی گفت: این پنجمین کارگاهی است که در این سال تحصیلی داشته‌ایم و آخرین کارگاه را نیز با عنوان جشن نوروزی در فروردین ماه سال آینده برگزار خواهیم کرد.

او افزود: پس از برگزاری هر کارگاه آموزشی نفرات برتر اعلام می شوند و قصد داریم آثار برتر این کارگاه‌های آموزش را پیش از پایان سال تحصیلی در نمایشگاهی در معرض دید علاقمندان بگذاریم.

رویایی با مثبت ارزیابی کردن همکاری با مدرسه «ایده» گفت: همکاری مشترکی که با بخش آموزشی در بخش خصوصی رقم خورد نشان داد که ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که می توان از آنها برای رشد و بالندگی هنر بهره برد.

آرش سلطانعلی مدیر مدرسه ایده نیز درباره همکاری در کارگاه آموزشی "با هم نقاشی کنیم" گفت: از آنجا که هدف ما در ایده ایجاد زمینه‌های گسترش هنر است به حمایت از برپایی این کارگاه اقدام کردیم و تاکنون در برنامه های مختلفی که با هنرستان هنرهای زیبا داشتیم سعی کردیم با بخش دولتی برای گسترش هرچه بیشتر هنر همگام شویم.

او افزود: در همین راستا در این کارگاه علاوه بر حمایت مالی و در اختیار گذاشتن متریال، هنرجویان مدرسه «ایده» را نیز برای تشویق هرچه بیشتر و ایجاد زمینه های رشد هنری در این کارگاه حاضر کردیم تا هرچه بیشتر بتوانند هنر خود را شکوفا کنند. ضمن اینکه همین موضوع می‌تواند زمینه تجربیات جدیدی را برای هنرجویان رقم بزند.

لازم به یادآوری است، پنجمین کارگاه آموزشی "با هم نقاشی کنیم" با همکاری هنرستان های هنرهای زیبای پسران و دختران، هنرستان کمال الملک و مدرسه ایده با حضور 100 هنرجو برگزار شد و در این کارگاه، احمد رویایی مدیر هنرستان هنرهای زیبا پسران، خانم خورشیدی مدیر هنرستان هنرهای زیبای دختران، جعفر نجیبی، هوشنگ ظهوری، هادی مقدم، داوود رواسانی،مرتضی یزدانی، اکبر نیکاپور، رضا نصرتی، مانی کاشیان، روح الهی و دزفولی اساتیدی بودند که در این کارگاه ضمن راهنمایی هنرجویان به خلق اثر نیز پرداختند.

انتهای پیام/

320