به گزارش هنرآنلاین و به نقل از شهرداری بمپور، رحیم صلاح‌زهی، شهردار بمپور از ساخت میدان و تندیسی به نام شیرمحمد اسپندار در ورودی این شهر خبر داد و افزود: از آنجا که شیرمحمد اسپندار، تنها دونلی‌نواز ایران در بمپور به دنیا آمده و نه تنها افتخار این شهر که از هنرمندان نامی ایران است برآن شدیم تا تندیس و میدانی را در ورودی شهر به او اختصاص دهیم.

او از همه هنرمندان خواست تا شهرداری بمپور را در طراحی میدانی به نام شیرمحمد اسپندار و ساخت تندیسی از او یاری دهند چراکه این نوازنده دونلی، چهره‌ای ملی و حتی بین‌المللی است و شهرداری بمپور از همه هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی می‌خواهد که از او حمایت کنند.

صلاح‌زهی به ضرورت حمایت‌های وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی اشاره و بیان کرد: استاد شیرمحمد اسپندار، تنها دونلی‌نواز ایران است که موفق به دریافت دکترای موسیقی سنتی از کشور فرانسه شده است. او به کشورهای مختلف سفر و مردم جهان را با گوشه‌هایی از موسیقی ایرانی آشنا کرده است. پس انتظار می‌رود وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی، شهرداری بمپور را در جامه‌عمل پوشاندن به این طرح، یاری رسانند. حتی وزارت ارشاد می‌تواند حقوق ماهانه‌ای را به تنها نوازنده دونلی در ایران اختصاص دهد تا از فقر و بی‌پولی در امان باشد.

شهردار بمپور در پاسخ به‌این‌که اگر وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی، به هر دلیلی حمایت نکنند، آیا شهرداری می‌تواند میدانی را به نام شیرمحمد طراحی و نامگذاری کند گفت: شرایط مالی شهرداری بمپور به‌گونه‌ای نیست که بتواند چنین کاری را انجام دهد. ما نهایتا بتوانیم خیابانی را که شیرمحمد در آن زندگی می‌کند را به او اختصاص دهیم.

شیرمحمد اسپندار در شهر بمپور و در خیابان عیدمحمد آزاد زندگی می‌کند. آزاد، به گفته صلاح‌زهی از شهدای گرانقدر بمپور است. قرار است با همکاری بنیاد شهید و کمیته نامگذاری خیابان دیگری در بمپور به نام این شهید آراسته و خیابانی که شیرمحمد اسپندار در آن زندگی می‌کند به اسم او نامگذاری شود زیرا هرکس به بمپور بیاید دلش می‌خواهد شیرمحمد را ببیند.

اما رحیم صلاح‌زهی به حمایت‌های مالی و معنوی وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی و تک تک هنرمندان علاقه‌مند به هنر شیرمحمد اسپندار برای ساخت میدان و تندیسی برای تنها هنرمند دونلی‌نواز ایرانی امیدوار است.

پایان پیام/46