به گزارش هنرآنلاین؛ نقاش نامی و پیشکسوت معتقد است نمایشگاه تابلوهای کوچک یکی از محسناتش در همین عنوانش نهفته است. یعنی بها دادن به آثار در ابعاد کوچک که طبیعتا قیمت کارها به همین واسطه ارزان تر می شود و خریدار بیشتری برای عرصه هنرهای تجسمی پیدا خواهد شد.

آیدین آغداشلو ، یکی از رکورداران نمایشگاه های پیشین تابلوهای کوچک که چهارمین دوره اش این روزها در گالری آریا برپاست درباره این نمایشگاه گفت: حتما کسانی هستند که دوست دارند آثار هنری بخرند اما ممکن است قیمت آثار برای این افراد بالا باشد. این نمایشگاه فرصتی است تا هم مردم بتوانند آثار هنرمندان شناخته شده را با قیمت کمتر بخرند و هم هنرمندان جوانی که آثارشان در کنار آثار پیشکسوتان به نمایش در می آید آثارشان دیده و خریداری می شود.

او ادامه داد: اینگونه کسانی که به صورت عادی در بازار هنر حضور ندارند و به طور حرفه‌ای دنبال خرید آثار هنری و سرمایه‌گذاری در این بازار نیستند، با ذوق و علاقه به خرید آثار ترغیب شوند. به این ترتیب مسئله پیدا کردن جایگاه آثار هنری در خانه‌های عامه مردم به مقدار زیادی حل می‌شود.

آغداشلو افزود: نکته جالب دیگر چنین نمایشگاهی این است که در صورت کوچک بودن آثار تعداد هنرمندان و آثار بیشتری می تواند در نمایشگاه دیده شود و عرضه شود. معتقدم برپایی نمایشگاه "تابلوهای کوچک" خیلی به نفع عامه مردم است، چون سطح سلیقه هنری عامه مردم ما به دلیل بالابودن قیمت آثار هنری پایین مانده و باید از یک جایی شروع کرد تا این تغییر را ایجاد کرد.

چهارمین نمایشگاه تابلوهای کوچک که از دوم اسفندماه کلید خورد با اقبال بسیار خوبی روبرو شده و در این نمایشگاه تاکنون 152 اثر به فروش رسیده است. تاکنون کامبیز درمبخش با فروش 10 اثر پیشتاز این حراج بوده است و علیرضا سعادتمند با 8 اثر، سمانه مطیبی و بهزاد شیشه‌گران با 7 اثر و سوسن ادیبی با 6 اثر و فتانه فروغی با 5 اثر بالاترین فروش را در این حراج داشته اند.

به گفته آریا اقبال،مدیر گالری شیوه برگزاری این نمایشگاه به این شکل است که با فروش هر اثر، اثر فروخته شده به خریدار تحویل داده می‌شود و اثر جدیدی جایگزین آن خواهد شد. براساس آماری توسط گالری تهیه شده است بیشتر خریدران این آثار را مردم عادی تشکیل میدهند وآریا اقبال معتقد است: این اتفاق بسیار خوبی است چون مردم دارند یاد می‌گیرند که اثر هنری بخرند.

امسال بر خلاف سه دوره گذشته که نمایشگاه تابلوهای کوچک در کنار حراج برگزار می‌شد ،بخش حراج به شکلی مستقل در سال ۹۳ برپا خواهد شد.

گالری آریا در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از سه‌راه شهید بهشتی، کوی زرین، پلاک ۱۰ واقع است و این نمایشگاه تا ۲۳ اسفندماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

320