به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی این نمایش؛ در نخستین اجرای این نمایش که ویژه کودکان و نوجوانان است، هنرمندانی همچون؛ داوود کیانیان، حسن دادشکر، عادل بزدوده، غلامرضا رمضانی، فروزان زاهدبیگی، آرش نوذری، ناصرآویژه و تعدادی از نمایندگان موسسات تجاری، مدیران مرکز تولید تئاتر کانون در کنار جمعی از تماشاگران مشتاق به تماشای نمایش "کلوچه دارچینی" نشستند.

در انتهای نمایش نیز متخصصان هنرهای نمایشی کودک و نوجوان طی گفت‌وگوهای انفرادی نظرات خود درباره این نمایش را بیان کردند.

غلامرضا رمضانی درباره "کلوچه دارچینی" گفت: این نمایش می‌تواند یکی از موفق‌ترین نمایش‌های کودکی باشد که تاکنون روی صحنه رفته است. انرژی خارق العاده‌ای که بازیگران این نمایش به خصوص مریم کاظمی و حسین محب‌اهری می‌گذارند قابل ستایش است.

او با اشاره به طراحی صحنه و میزانسن‌های این نمایش تاکید کرد: به نظر من این نمایش باید در سالن بزرگتری اجرا شود تا خودش را بیشتر به مخاطب نشان بدهد.

فروزان زاهدبیگی نیز با اشاره به داستانک‌هایی که پیکره داستان اصلی را می‌سازند تصریح کرد: معرفی شخصیت‌ها و مطرح کردن داستانک‌های متعدد در یک اثر نمایشی برای کودکان از ویژگی‌های این نمایشنامه است که باید با توجه به گروه سنی مخاطبان تعریف شود.

حسن دادشکر نخستین اجرای این نمایش را قابل توجه و موفق ارزیابی کرد و نکاتی را درباره حضور بازیگران زنده و بازی عروسک‌ها در تئاتر کودک، انواع درگیری‌های دراماتیک دریک نمایش ویژه کودکان و نقش ریتم و موسیقی در خلق این لحظات یادآور شد. ناصر آویژه هم پس از اجرای این نمایش گفت: جدی بودن هنر تئاتر برای مریم کاظمی در تمامی آثارش دیده می‌شود. او که از تئاتر حرفه‌ای بزرگسال کارش را آغاز کرده و چند سالی است که به تئاتر کودک آمده، همین نگاه جدی را در تئاتر کودک و نوجوان دارد که باعث شده نمایش‌هایی موفق و متفاوت روی صحنه ببرد و تماشاگر این تفاوت را می‌فهمد و از اینکه یک کار درست می‌بیند لذت می‌برد.

داوود کیانیان نیز در پایان نخستین اجرای "کلوچه دارچینی" این اثر را یک کار موفق ارزیابی کرد که مخاطبان آن را دوست دارند. او رویکرد متفاوت کاظمی در نمایش‌های مختلف‌اش را یکی از نکات قابل توجه در کارهایی که برای کودک و نوجوان تولید کرده، عنوان کرد.

حسین محب اهری، جواد زیتونی، مریم کاظمی، آنا نمکچیان، سعید عابدی، مهراد زمانی، مریم الهامیان، حسام کلانتری، حسین صفا، شیما میرمحمدی، عماد سالکی، پریسا فلاح‌زاده، حمید فتوحی و احمد دهقان بازیگران این نمایش هستند.

گفتنی است، نمایش شاد و موزیکال "کلوچه دارچینی" با کارگردانی مریم کاظمی ساعت 18 هر روز به جز شنبه‌ها در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله اجرا می‌شود.

انتهای پیام/32/