به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی روز یکشنبه چهارم اسفندماه جاری با حضور در منزل زنده‌یاد حشمت سنجری، رهبر ارکس‌تر و ویلن‌نواز فقید ایرانی، با همسر او دیدار و گفت‌وگو کرد.

مرسده بایگان در این دیدار با اشاره به این‌که علی مرادخانی در زمان حیات استاد سنجری نیز همواره به دیدن او می‌رفته، خاطره آخرین دیدارشان را شرح داد: در آخرین دیدار شما، همسرم این بیت از سعدی را خواند که "در رفتن جان از بدن گویند هر نوعی سخن/ من خود به چشم خویشتن (بینم) که جانم می‌رود" و شما در جواب گفتید که "دیدم" درست است نه "بینم" و او اصرار داشت که شعر را همان‌گونه بخواند. کمتر از ساعتی بعد از این دیدار حشمت از دنیا رفت. من با شما تماس گرفتم و گفتم که حشمت درست می‌گفت و می‌دید که جانش می‌رود.

بایگان ادامه داد: این‌که هنوز هم از سنجری همه جا به خوبی یاد می‌کنند نشان می‌دهد که او در کار خود موفق بوده است.

او خطاب به معاون امور هنری گفت: امیدوارم با سعه صدر مشکلات را پیش رو بگذارید. من علاقه بسیاری به دکتر روحانی دارم و برای ایشان نیز آرزوی موفقیت می‌کنم.

علی مرادخانی نیز با بیان این‌که استاد سنجری همواره الگو بوده، گفت: موسیقی برای او هدف نبود بلکه وسیله‌ای بود تا به اهداف انسانی مد نظر خود برسد. به همین دلیل است که همچنان از او به خوبی یاد می‌شود.

در این دیدار ندا انتظامی، مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری، حسن ریاحی، دبیر جشنواره موسیقی فجر و علی ترابی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، معاون امور هنری را همراهی کردند.

حشمت سنجری (۱۳۷۳ _ ۱۲۹۶) رهبر ارکس‌تر و ویلن‌نواز ایرانی، از سال ۱۳۳۴ تا ۱۳۳۶ و ۱۳۳۹ تا ۱۳۵۱ رهبر ارکس‌تر سمفونیک تهران بود. او پس از انقلاب نیز به مدت ۱۲ سال رهبر ارکس‌تر سمفونیک بود و در سال ۱۳۶۸ پس از اجرای کنسرتی به مناسبت چهلمین روز درگذشت مرتضی حنانه، با ارکس‌تر سمفونیک تهران خداحافظی کرد.

انتهای پیام/