به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایش‌های ویژه مالتی مدیا از آثار عکاسان ایرانی یازدهمین جشن تصویر سال از دوشنبه پنجم اسفندماه همزمان با افتتاح بخش عکس "سینما سلام" در خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود.

هفت مجموعه‌ عکس از امیر عابدی، بابک صدیقی، حسن قائدی، حامد صادقی، احمد معینی‌جم، اکبر آقاجری و زنده‌یاد صادق تیرافکن از فردا در فضاهای خانه هنرمندان به نمایش در می‌آیند.

امیر عابدی "عکس‌هایی از سینمای ایران"، بابک صدیقی "آن‌ها سوری هستند"، تصاویری از آوارگان سوری در کمپ اربیل کردستان عراق، حسن قائدی تصاویری از جنگ و زندگی روزمره در سوریه، حامد صادقی، روایت تصویری از عاشورا در شهرهای مختلف ایران، احمد معینی‌جم، مذاکرات ۵+۱ بدون شرح!، ایران از دریچهٔ دوربین اکبر آقاجری و آثار زنده‌یاد صادق تیرافکن عکاس و ویدئو آرتیست، این مجموعه‌ها را شامل شده‌اند.

همچنین عکس‌های بخش ویژه سینما سلام (یک روز سینمای رایگان) از ساعت ۱۸ دوشنبه پنجم اسفندماه در گالری میرمیران افتتاح خواهد شد.

نمایشگاه جشن تصویر سال تا ۱۶ اسفند و جشنواره فیلم تصویر تا ۲۰ اسفندماه‌جاری در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد.

"ژان گومی" در خانه هنرمندان ایران

آثار عکس و فیلم "ژان گومی" هنرمند فرانسوی و عکاس برجسته آژانس مگنوم صبح روز یک شنبه ۴ بهمن در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمد.

در ابتدای این برنامه "سیف اله صمدیان" دبیر یازدهمین جشن تصویر سال با اشاره به فعالیت هنری "ژان گومی" گفت: "معرفی "ژان گومی" کار بسیار دشواری است، "ژان گومی" در آژانس عکس مگنوم که بالا‌ترین سطح استقلال عکاسی در دنیا را دارد، مشغول به فعالیت است، آژانس عکس مگنوم دو سال پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۷ توسط "رابرت کاپا"، "هانری کارتیه برسون"، "جورج راجر" و "دیوید سیمور" تاسیس شد. این چهار عکاس، ازاین رو به تاسیس مگنوم پرداختند تا هم خود و هم دیگر عکاسان زبده بتوانند خارج از فرمول‌های رایج در ژورنالیسم نشریه‌ای، به عکاسی بپردازند".

در ادامه این برنامه "ژان گومی" ضمن ابراز خوشحالی از حضور در یازدهمین جشن تصویر سال گفت: "خیلی خوشحال هستم که امروز پس از چندین سال باز در ایران حضور دارم. امروز سعی می‌کنم عکس‌هایی را برای شما به نمایش بگذارم که از لحاظ موضوع و تکنیک، عکس‌های بسیار مهمی هستند، عکس‌های امروز از کتاب "روبرت دلپیر" انتخاب شده‌اند. "روبرت دلپیر" از دهه ۵۰ تا به امروز فرد مهمی برای تمام عکاسان دنیا بوده است، وی عکاسان بسیار مهمی را به دنیا عکاسی معرفی کرده است. عکس‌هایی که امروز به نمایش می‌گذارم، عکس‌هایی از یک مجموعه خاص نیست بلکه این عکس‌ها از مکان‌ها، از وضعیت‌ها و از لحظه‌های گوناگونی هستند".

در ادامه این برنامه "ژان گومی" ابتدا عکس و سپس قطعاتی از چند فیلم کوتاه را برای حاضران به نمایش گذاشت.

هم‌اندیشی نشانه‌شناسی تبلیغات در خانه هنرمندان ایران

نخستین نشست هم‌اندیشی نشانه‌شناسی تبلیغات چهارشنبه ۷ اسفند در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نشانه‌شناسی روشی موثر برای تحلیل و معناکاوی در حوزه تبلیغات فارغ از ارزش‌گذاری و ارزیابی درباره کیفیت نمونه‌های تبلیغاتی است؛ در واقع این هم‌اندیشی فرصتی برای پژوهشگران و دانشجویان برای آشنایی با منظرهای بینارشته‌ای تحلیل تبلیغات است تا به فهم بهتر گفتمان تبلیغات در جامعه ایرانی کمک شود.

هم‌اندیشی نشانه‌شناسی تبلیغات به همت معاونت پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان ایران با همکاری مدرسه با حضور دکتر "مجید سرسنگی" مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، دکتر "بهمن نامورمطلق"، دکتر "فرزان سجودی"، دکتر "بابک معین"، دکتر "تژا می‌رفخرایی"، دکتر "عبدالله گیویان"، دکتر "فرزاد مقدم" با دبیری علمی هم¬اندیشی دکتر "افسانه کامران" در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می‌توانند چهارشنبه ۷ اسفند از ساعت ۱۵ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام/