به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین ؛ از گذشته تا به امروز، بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر تا عید نوروز را فصل مرده اکران نامگذاری کردند، چون در این ایام هیچ فیلم مناسبی اکران نمی‌شود و فرصت اندکی تا اکران نوروزی باقی می‌ماند و اکثر صاحبان فیلم دوست ندارند که فیلم‌هایشان در این مقطع زمانی اکران شود. در سال های گذشته که شورای صنفی نمایش وجود داشت، همیشه در این ایام بحث بر سر اکران نوروزی بود و اینکه در ‌‌نهایت سلیقه اعضای شورای صنفی نمایش سرنوشت اکران نوروزی را مشخص می‌کرد. اما امسال شرایط به گونه دیگری است. هنوز خروجی قطعی و اسامی فیلم‌های نوروزی به طور رسمی از سوی سازمان سینمایی اعلام نشده است اما تقریبا همه می‌دانیم که قرار است فیلم‌های مهم جشنواره سی و دوم در نوروز ۹۳ اکران شوند. فیلم‌های "چ"، "خط ویژه" و "طبقه حساس" قرار است در نوروز ۹۳ اکران شوند.

اما تا مشخص شدن وضعیت اکران نوروزی، کافی است سری به سینماهای مهم پایتخت بزنیم، به غیر از فیلم "معراجی‌ها" که دو روز است به چرخه اکران اضافه شده فیلم‌های دیگر توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان را ندارند و همان جماعت اندکی که به سینما می‌رفتند، از تاریخ ۲۳ بهمن از کنار سینما آزادی که نبض اکران شهر تهران است بی توجه عبور می کنند . آمارهایی در خصوص وضعیت فروش "معراجی‌ها" ارائه می‌شود، این امید را می‌دهد که با حضور این فیلم و تیزرهای تلویزیونی فروانی که در اختیار دارد تا روشن شدن وضعیت اکران نوروزی چراغ سینما‌ها را روشن نگه دارد.البته لازم به ذکر است که این آمارهای فروش زیاد قابل استناد نیست.

فیلم دیگری به تازگی به چرخه اکران اضافه شده است، "دو ساعت بعد مهر آباد" به کارگردانی علیرضا فرید در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم قجر حضور داشت که بلافاصله بعد از جشنواره فیلم فجر اکران محدود خود ر را در سینماهای تهران آغاز کرد.

"دو ساعت بعد، مهرآباد" عاشقانه‌ای است بی‌عاشق. و حالا معشوق که همسرش را در سقوط هواپیما از دست داده، از پس انزوائی خودخواسته با پرسشی عمیق روبروست که برای یافتن پاسخ می‌بایست سفری طولانی و پُرمعنا را در پیش گیرد. نشانه‌ها حکایتی دوگانه برایش فراهم می‌سازد که...

در این فیلم بازیگرانی چون اندیشه فولادوند، پژمان بازغی، حدیثه تهرانی، محسن حسینی، رابعه مدنی، کیومرث غفاری، نگار حسن زاده، انسیه کمالیان، آیسان کاظمی حضور دارند.

سازمان سینمایی و مدیریت کلان سینمای ایران، برای خروج از بحران باید هرچه سریع‌تر وضعیت اکران نوروزی را مشخص کند و به طور رسمی اعلام کند که چه فیلم‌هایی قرار است در نوروز ۹۳ در سینماهای کشور روی پرده بروند.

انتهای پیام/55